• Головна
  • Кожен четвертий українець боїться втратити роботу
13:00, 17 вересня 2015 р.

Кожен четвертий українець боїться втратити роботу

З початку 2015 року український ринок праці почав поступово оживати. З весни цього року кількість вакансій на сайті hh.ua щомісяця зростала на 5-10%, а показники конкуренції знаходилися в рамках стабільних значень — 4-5 осіб на місце. За даними опитування, середній термін пошуку роботи дещо скоротився, і тепер складає не більше шести місяців. Ця ситуація відбилася і на налаштуванні «білих комірців». Майже половина із них не боїться скорочень. Ще півроку тому без страху бути звільненими працювали тільки двоє із п’яти «білих комірців». Кількість «песимістів» дещо знизилася. Але, незважаючи на це, чверть опитаних, як і раніше, побоюється звільнень. Кожен п’ятий вважає за краще не думати про кар’єрні перспективи в компанії. А 6% уже накрило хвилею скорочень.

Кожен четвертий українець боїться втратити роботу, фото-1

Настрій «білих комірців» у загальному відображає ситуацію на ринку праці. Згідно з опитуванням роботодавців, третина із них планують скорочувати персонал в цьому році. При цьому кожен п’ятий із впевненістю заявив, що буде змушений вдатися до цієї міри. Ще третина керівників стверджують, що в їхній компанії масових звільнень не буде. Решта поки не можуть передбачити розвиток ситуації.

Кожен четвертий українець боїться втратити роботу, фото-2

За даними опитування роботодавців, втратити місце в компанії зі значною імовірністю можуть автотрейдери, співробітники банків і працівники нафтогазового сектору. Розуміючи ситуацію у своїй галузі, представники цих спеціальностей частіше висловлювали побоювання щодо скорочень. З погляду роботодавців, менше, ніж іншим, слід переживати ІТ-шникам і співробітникам консалтингових агенцій. Саме вони висловили найменші побоювання щодо можливих скорочень. Також упевнені в стабільній роботі компаній працівники телекомунікацій і медіа.

Скорочення персоналу, навіть продиктоване об’єктивними причинами, може негативно позначитися на репутації компанії та, як наслідок, на бізнес-показниках. Щоб зберегти лояльність співробітників (як звільнених, так і тих, котрі лишаються), відповідальні роботодавці застосовують практику аутплейсменту (outplacement). Програма передбачає допомогу співробітнику з пошуком нового місця роботи: консультування про стан ринку праці, майстер-класи з підготовки до співбесіди, надання рекомендаційного листа й просування резюме співробітника серед колег, які працюють в інших компаніях. З метою більшої ефективності й економії ресурсів до проведення заходів залучають зовнішніх експертів. Наприклад, українські компанії вже застосовують розроблену HeadHunter Україна програму підтримки звільнених співробітників «Перша допомога».

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в серпні 2015 року. В опитуванні взяли участь 5251 респондент із різних регіонів України.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#робота #вакансія #роботодавець
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...