Міська влада Рівного планує запустити тролейбус з Північного до кладовища "Нове"

Такий амбітний план міська влада має намір реалізувати вже цього року. На кожних 10 пасажирів, що платять за проїзд, припадає по 14 пільговиків, які користуються електротранспортом у Рівному безкоштовно. Таку статистику видало нещодавно проведене дослідження пасажиропотоку на тролейбусних маршрутах міста. Відтак, за підрахунками фахівців, безплатне перевезення пільговиків обходиться тролейбусному підприємству в суму майже 29 мільйонів гривень.

– Моніторинг, до якого було залучено понад 30 студентів «водника» і транспортного коледжу, проводився з 14 по 18 березня, – розповів начальник міського управління транспорту та зв’язку Віталій Миронюк. – Отож маємо точні дані як по кожному з п’яти найбільш завантажених маршрутів (№№ 1, 2, 3, 7 і 10), так і по днях. Скажімо, у понеділок (день, коли не працюють ринки) середній коефіцієнт співвідношення пільговиків до тих, хто платить, становить 1,05, у вівторок – 1,48, середу – 1,46, четвер – 1,57, а в п’ятницю – 1,71. Середній, з урахуванням місячних проїзних квитків, – 1,34. Торік цей показник становив 1,28.

 

У Луцьку, для порівняння, він становить більш як 2. Тобто, якщо у нас на 10 «платних» пасажирів тролейбусів припадає 14 «безплатних», то на Волині – 20 пільговиків.

 

– Що практично дало проведене дослідження?

 

– Тепер тролейбусне підприємство, яке щодня 62 тролейбусами перевозить майже 50 тисяч пільговиків, уточнює суму відшкодування за їхнє перевезення. За розрахунками, в цьому році на компенсацію потрібно 29 мільйонів, а поки що з міського бюджету виділено тільки 16 мільйонів гривень. Бо в нас як? Усі закони передбачають, що держава має компенсувати транспортникам збитки за перевезення пільгових категорій пасажирів. Проте сьогодні, на жаль, маємо лише часткову компенсацію з міського бюджету для тролейбусників, а маршрутчики (мова про 350 міських автобусів, послугами яких щодня користується близько 30 тисяч пільговиків) упродовж року не отримали ще жодної копійки.

 

У Рівному налічується 59 768 осіб, які мають право пільгового проїзду. Крім того, за результатами дослідження, безплатно громадським транспортом користується щонайменше 30 відсотків мешканців навколишніх сіл.

 

– За такої ситуації тролейбусникам, мабуть, не доводиться розраховувати на поліпшення своєї матеріально-технічної бази?

 

– Технічний стан тролейбусів, середній вік яких становить 26,7 року (а деякі мають і понад 30 років), хотів би бути кращим. Із 79 транспортних одиниць 77 підлягають списанню, а окремі з них відпрацювали по два-три терміни (нормативний – 10 років).

 

Попри це тролейбусне підприємство умудряється серед 56 аналогічних у всеукраїнському рейтингу постійно займати перше-друге місця. Певною мірою це завдяки тому, що тут добре налагоджена технічна служба. Торік, скажімо, підприємство своїми силами капітально відремонтувало п’ять одиниць транспорту.

 

У Рівному є 26 тролейбусів ТР-9, яких в Україні немає більше ніде. У 2014 році місто продало одного «ветерана» у Люблін, де він використовується як екскурсійний ретро-транспорт. Тепер просить продати старий тролейбус столиця. Щоправда, маємо ідею обміняти його на молодший.

 

Треба віддати належне міському голові Володимиру Хомку та депутатам Рівнеради, які підтримують колектив тролейбусників. Зокрема, є намір купити цього року один, а при можливості два нові тролейбуси, причому такі, які мають можливість рухатися на окремих ділянках без контактної мережі (ціна одного в середньому – 6,5 мільйона гривень). Вже оголосили тендер. Він триватиме від 70 до 90 днів. А ще хочемо купити кілька одиниць транспорту, які були у використанні. Кожен з них коштує до 700 тисяч гривень. Щоправда, зважуємо: придбати два нові чи один новий і чотири-п’ять старих.

 

– Виходить, що наблизилися до реалізації задуму мера закільцювати тролейбусним сполученням мікрорайон Північний?

 

– Так, міський голова поставив завдання знайти шляхи, яким чином пустити тролейбус по вулицях Євгена Коновальця та Волинської дивізії. У цьому спальному районі проживає майже 20 тисяч мешканців. Насамперед стоїть завдання з’єднати Північний з кладовищем «Нове», оскільки від торгового центру «Фоззі» до цвинтаря тролейбусного сполучення нема. Будувати контактну мережу на цих ділянках – дорого. Аби хоч Північний закільцювати (це майже три кілометри), необхідно понад 16 мільйонів навіть без тягової підстанції. Зрозуміло, що таких коштів у міському бюджеті немає, а з державного в цьому році, як я вже казав, ми не отримали жодної копійки компенсації за пільгове перевезення. Тому як вихід – купити хоча б два гібридні тролейбуси, які працюють на електричному і дизельному приводі. Разом з тим, проводиться розширення дороги біля 12-ї школи, що дозволить уже найближчим часом зв’язати Північний з центральним автовокзалом.

 

Газета "7 днів"
тролейбус Рівне
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі