Чи вирішиться у Рівному проблема паркування?

Як повідомляє zru4no.livejournal, нещодавно зняли обмеження на переміщення центром міста для індивідуальних автомобілів. Ми вважаємо цей вчинок хибним і шкідливим, тож провели мікродослідження (нижче) і спробуємо це довести.

Пропонуємо поглянути глобальніше на наше місто:
1. Населення практично не зростає, близько 250тис. жит., розміри міста і пригороду постійно збільшуються, в основному за рахунок переселення до нової котеджної забудови. Згідно генплану, місто збільшується в 1,5-2,0 рази. Як наслідок − збільшення відстаней пересування жителів, і здорожчання життя у місті, адже зростають кількості обслуговуваних доріг, мереж, територій. Приклад - дослідження в Галіфакс (Канада): при зміні способу розселення (переселення з квартирних до індивідуальних будинків), а отже, збільшенні розмірів міста в 2,5 рази витрати сім’ї при такому ж рівні забезпечення зростають пропорційно, ну або знижується якість послуг.

Отже, кошти на ремонт доріг, благоустрій вулиць мають розподілятися на все більшу кількість об’єктів.
2. З кожним роком в місті зростає кількість індивідуальних автомобілів. Зараз кількість транспорту у Рівному близька до середньої по країні, близько 190 автомобілів на 1000 мешканців.

Як бачимо з тенденції, через 5…10 років, кількість автомобілів у місті може подвоїтися, практично кожна сім’я матиме змогу придбати власний автомобіль.

Чи достатньо у місці для цього простору?

1. Щоб зручно пересуватися? Фізичної можливості основних вулиць та перехресть не вистачатиме. Чому? Тому що щільність мережі вулиць і доріг в Рівному менша від щільності доріг більшості міст. (на 1 км2 припадає в рази менше доріг/ перехресть).
2. Щоб зручно і «нешкідливо» паркуватися? Зменшується кількість площі під постійне та тимчасове паркування. Забудовуються.

3. Двори, як парковки – погіршуються умови проживання. Наслідок - збільшується кількість пилу, бруду, шуму, загазованісті повітря, знижується імунітет, незручності пересування, небезпека перебування дітей. Все це в обмін на «безкоштовну» стоянку під вікнами. Особлива шкода для здоров’я від паркування на газоні, тому в інших країнах за це жорстко карають (детальнішеhttp://mymaster.livejournal.com/336812.html)

4. Центр міста і найлюдніші частини забудовується торговельно-офісними об’єктами, притягуючи все більшу кількість жителів. Місця для паркування не завжди створюються або створюється мінімальна кількість. Оцінку впливу на транспортну та інші складові чомусь не вважається потрібною, на відміну від цивілізованого світу.
Ринки, що знаходяться в центрі, не переносяться, навпаки, розширюються і простір навколо забудовується торговельно-обслуговуючими закладами. Контролю чи організації роботи на зниження негативного впливу чи забезпечення мінімальної зручності жителями не прослідковується.

Отож, якщо думати, що думаєш, логічним є висновок, що необхідно просто щось розширювати, щось знести/збудувати і проблеми зникнуть. Розглянемо варіанти:
Згідно Генплану міста має з’явитися (виділені червоним): один/два мости через залізницю/Устю, декілька розв’язок, вулиця вздовж залізниці, через Басів Кут і, власне, все.
Можливість? наслідки?

Естакада над залізницею (над переїздом чи з Кн.Володимира на Старицького), яка ціна будівництва? І якщо побудувати, то що зміниться? Затор з переїзду перенесеться на 600м далі на перехрестя Соборна/Дубенська/Коцюбинського, чи виникатиме з іншого боку. Необхідний комплекс заходів і можливо розв’язка … теж гроші, разом потягне, мабуть ,на п’яту частину річного бюджету міста.
На найзавантаженіших перехрестях: ЦУМ, 12 школа, Андріївський, Ст.Бандери\Чорновола, Дубенська\Чернишова, коли фізична можливість розширюватися і регулювати світлофор вичерпається, що робити ? Копати тунелі/будувати розв’язки? Які, в частині випадків, просто переносять затор на 300м вперед. Вартість величезна.
Магістраль вздовж залізниці потрібна. Адже теж дещо збільшить пропускну здатність мережі, та виїзд на вулицю Ст. Бандери, яка є перевантаженою, потребує теж чимало ресурсів на збільшення її пропускної здатності.
Будівництво нових вулиць також надзвичайно вартісна річ.

Паркування. Автомобілю потрібно як мінімум 2 місця для паркування, поруч з житлом і місцями поїздки.
Поруч з житлом. Радянська забудова, що базувалася на хоча б мінімальному комфорті проживання та безпеці, виключала постійні стоянки під будинками, вони виносилися за межі двору і їх було мало. В новобудовах, в основному - "як розташуються зорі", кількість місця для паркування залежить від залишку незабудованої землі.

7568_original (1)

Що робити з паркуванням ? Попит на паркування можна пробувати або задовільняти, або регулювати.
1. збільшення паркувальних місць.
Розглянемо варіанти: паркування можливе а) вздовж вулиць/площ, б) в підземних/надземних паркінгах.
А). Чи є вільні «ділянки» в центрі? Майдан Незалежності, під сходами Воскресенського , як в Бангладеші і Дагестані, нє? Можна частини газону чи тротуару віддати під паркування – але максимум декілька десятків місць – навіть не відчутно, та і чи варто?
Б). Собівартість 1 паркомісця в підземно\надземному паркінгу коштує близько 5тис.$. Тож хто, скажімо, за можливість припаркувати 100 автомобілів має сплатити 15-20 млн. грн + експлуатація.? Бог, Порошенко, Хомко? Держава чи місто? Але кошти з акцизу на пальне та інших вирахувань не перекривають навіть витрат на ремонт існуючих доріг. І скільки таких потрібно будувати в рік на усіх бажаючих?
Може бізнес, якому буде вигідно замість або поруч торгово-офісного центру збудувати паркінг і отримувати прибуток. Але отримувати прибуток можна тільки в разі дефіциту паркувального простору та жорсткого контролю за порушенням паркування в непризначеному для цього місці - як у всьому цивілізованому світі. Дефіцит є, немає контролю. Прикладом є Львів – напівпусті паркінги і заставлені тротуари (детальніше http://dyak.com.ua/2014/04/06/spochatku-zbudujte-parkinhy/).

2. Регулювання попиту на паркування.
Як зробити так, щоб наявні дозволені місця для паркування обслуговували найбільшу кількість жителів, а не були стоянкою на 5-8 годин для тих, хто приїхав раніше? Адже місць обмежена кількість і їх так усім бракує…
В світі регулювання відбувається за допомогою платного паркування зі змінною ціною. Тобто ціна залежить від попиту, щоб завжди лишалися декілька вільних місць для тих, хто готовий платити. 15 перших хв. безкоштовно – стимулювання короткочасної зупинки і можливості розвантажитися обслуговуючому транспорту. Якщо мені ціна зависока - паркуюся далі від центру або обираю інший вид пересування.
Але ж ми, на відміну від усього цивілізованого світу, вважаємо, що парковка має бути «безкоштовною» і її має бути будь-де вдосталь. Та чомусь ніхто не здає безкоштовно в центрі міста 11-18м2 (1 паркомісце) землі вкладену асфальтом і не обслуговує її. Парковки, як і дороги, не безкоштовні, і на більшу частину дотуються суспільством….
Зараз з’явилися обурення і пропозиції порівняти зарплати… але автомобіль не соціальне забезпечення й не єдиний вид транспорту. В Україні % вартісних авто sew класу один з найбільший в Європі, та і маючи 30-50 грн на бензин, щоб приїхати в центр, соромно не заплатити 3-10 грн\год за використання спеціально облаштованого простору. Звісно, важливо, щоб ці гроші збиралися зі всіх і прозоро та спрямовувалися на розвиток інфраструктури міста. Дохід від паркування є вагомою часткою доходів європейських міст.

Отож, чи «з’являться» величезні фінансові ресурси? ні, - ми бідна країна 3-го світу. Аби хоч щось вдалось...
То що буде коли усі хто матиме автомобіль намагатимуться, як зараз, ним постійно пересуватися по місту?
Якщо не змінювати підходи до організації пересування, жити і пересуватися в цьому місті ставатиме дедалі гірше.

Ми провели мінідослідження і порахували інтенсивність транспорту, що рухалася по Соборній в 4 пікові години протягом 2-х тижнів до її відкриття і після зменшення кількості громадського транспорту (ціна 1л палива 23 грн). Та порахували теоретичну пропускну здатність цієї ділянки і порівняли їх . Ось наші результати: (дослідження і розрахунок проводилися згідно методики).

Реальна пропускна здатність може частково відрізнятися і залежить від низки факторів. Та суть не змінна.
Висновки:
Найзавантаженіша ділянка від ЦУМу до Драмтеатру, в години пік теоретична пропускна здатність була вичерпана на близько 90%;
Розподіл жителів за видами пересування. (за 1 годину в одному напрямку):

- При збільшенні на 100 – 150 автомобілів і більше (200-300 жителів) відбудеться сповільнення усього руху, утворюватимуться тягучки і, в перспективі, затори. Тобто через 200 і більше жителів, які в ці години оберуть власний автомобіль для поїзди через центральну частину міста, близько 8000-11000 тис жителів змушені будуть довше і менш зручно пересуватися центром міста.
- Відміна обмеження, тобто надання приорітету автомобілям , ще більше стимулюватимуть використовувати задля пересування містом індивідуальний автомобіль, адже з’являється можливість «приїхати під самі двері», на інших вулицях відповідно зросте завантаження.
- Навіщо збільшувати кількість транспорту, якщо немає вільних місць для паркування і дієвого контролю за порушеннями? як наслідок – збільшується кількість порушень правил паркування, що знижує безпеку (зростає число аварій).
- Погіршилася якість громадського транспорту: повільніше рухається, менш комфортний, стає в 2 ряди через запарковані кишені.
- Погіршилася безпека і зручність пішоходів та велосипедистів (більше хардкору?).

3700_900

- Погіршилася екологічна ситуація.
- Зросло шумове забруднення.

І заради чого це все? Задля можливості приїзду/проїзду декількох десятків жителів в/через центр міста на власному автомобілі? у випадку центру міста на найменш ефективному виді транспорту з точки зору зайнятого ним простору (на 1 людину припадає найбільша площа):

Так, звісно, обмеження, що відмінили, дотримувалися не всі, і воно містило несправедливі пільги для певного прошарку, не оптимальні принципи дії, і їх і потрібно було змінювати, але навіщо відміняти засіб регулювання кількості транспорту? адже об’єктивно – мета більш-менш досягалася. До центру міста/через центр міста можна було вчасно і без проблем доїхати громадським транспортом, велосипедом, прийти пішки, приїхати автомобілем, якщо ти обслуговуєш розташовані на Соборній об’єкти.
Якщо з кожним роком комфорт і безпека проживання в місті тільки знижується, то можливо потрібно переосмислити підходи до організації пересування населення?
Можливо, варто опиратися на найкращий світовий досвід, змінювати простір, що буде змушувати жителів пристосовуватися до нових обставин, змінюючи спосіб життя і свідомість, а не опиратися на власні утопічні потреби, прикриваючись менталітетом?
Сприяти розумному переміщенню містом, що економитиме кошти на користь інших потреб?
Формувати культуру використання різних видів пересування?

З кого брати приклад??? Наприклад, в цьогорічному рейтингу комфортності міст світу наш Київ серед найгірших, 176-й з 220, і справа далеко не в економічному благополуччі і його похідних, в рази багатші Москва, Мінск по сусідству.(взятоhttp://inspired.com.ua/news/20-best-cities-for-living/). Тож Київ точно не варто брати за приклад.
Найкомфортніше місто – Відень. Ось реальність і плани по збільшенню пересування жителями пішки, велосипедом, громадським транспортом (взято з http://www.vienncouver.com/2014/09/vienna-steps-up/)

Цюрих. Попри заможність і спроможністю будувати в місті хайвеї, розв’язки, естакади основним засобом пересування є трамвай. Так виглядає головна вулиця – дозволений рух трамваєм, пішки та велосипедом. (взято http://metroblog.ru/post/4203/)

Мюнхен, інші європейські міста попри в рази більшу забезпеченість автомобілями і ресурсами на інфраструктуру мають пріорітетом зручність і безпеку людей, а не машин.
Амстердам…..
Копенгаген, зі значно суворішим від нас кліматом і забезпеченістю власним транспортом має такий розподіл переміщення жителів: 37% – пересуваються велосипедом, 10%-пішки, 5-6% - автомобілем, решта громадським транспортом. Місто має купу пішохідних зон… і попри «нелюдські ущімлєнія» місто входить в десятку найкомфортніших.
Та навіть польські міста, наприклад Варшава – вдвічі більші кошти з бюджету міста йдуть на дотування якісного громадського транспорту, ніж на будівництво нових доріг та парковок, хоч автомобіль є більш ніж у кожного другого…
Любий нашими чиновниками Люблін. як там розвивають тролейбуси і велоінфраструктуру, звісно, з допомогою Євросоюзу, та головне наявність розуміння важливості і першонеобхідності якісного громадського транспорту та безпечних умов пересування.

Тому, на нашу думку, щоб забезпечити більш комфортне пересування потрібно :
- дотримуватися принципу: не створити умови для можливості переміщення чим більшої кількості автомобілів (оскільки не вдасться забезпечити), а для можливості переміщення чим більшої кількості жителів;

- не знімати корисне обмеження, а запровадити більш розумний і справедливий спосіб регулювання кількості транспорту на Соборній , або:
- створити центр руху, що окрім миттєвого відслідковування і контролю громадського транспорту, на основі даних з вебкамер, регулюватиме кількість транспорту, керуючи світлофорами чи іншою інфраструктурою. Так, на це потрібні кошти, але центр руху працює у Львові і працюватиме у Франківську.
- або хоча б запровадити погодинний режим в’їзду, в найменш завантажені години. Та знову ж питання з контролем дотримання правил, що, поки не буде створено муніципальної поліції і змін в законодавстві, малоймовірно;
- В центральній частині міста і в решті перевантажених місцях паркування має бути платне, із змінною ціною, щоб більша кількість людей мала змогу користуватися.
- Покращувати якість громадського транспорту. Краща пішохідна доступність, наявність захисту від дощу, швидший, зручніший, безпечніший і передбачуваний транспорт. Мабуть один з найцінніших міських ресурсів є тролейбусна система.
Створення на Соборній безпечних та зручних умов для стимулювання пересування велосипедом. Рівне надзвичайно компактне місто, чому не використовувати цю перевагу?

Переосмислення вуличного простору у відповідності до принципів «Європейської хартій міст…»(переклад українською):
….«55. Для того, щоб відповісти на виклики, пов'язані з організацією контрольованої і стійкої мобільності, ми переконані, що слід розвивати ефективні альтернативні види транспорту окрім автомобільного. Негативні наслідки пріоритетного розвитку автомобільного транспорту нині добре відомі.
Забруднення повітря, шум, відсутність безпеки на дорогах, дроблення простору в результаті вторгнення інфраструктур, збиток міському ландшафту - усе примушує нас рішуче обернутися до сприятливішого розвитку для громадян, більшою мірою враховуючи людський вимір наших міст.
Ми повинно звільнитися від нашої занадто великої залежності від автомобілів, зробивши це швидко, з урахуванням збитку, що наноситься ними, бо ті громадяни, які не можуть дістати доступу до індивідуального автомобільного транспорту, не можуть і повною мірою користуватися благами свого міста.
56. Ми усі, європейські місцеві виборні особи, покликані сприяти політиці стійкої мобільності, яка сприяла б "традиційним" способам переміщення, таким як переміщення пішки або на велосипеді, а також усім формам громадського транспорту.
57. В цьому відношенні ми повинні орієнтувати наш вибір на політику розвитку громадського транспорту, при цьому не обмежуючись тільки самим громадським транспортом, але і організовуючи новий громадський розподіл дорожньої мережі і громадського простору, де знайдуть своє місце усі форми переміщення, але де і автомобілі, і мотоцикли, і мопеди займуть скромніше місце, хоча при цьому враховуватиметься їх соціальна користь»…..


Яким буде Рівне через 10 років?
Лишиться таким ж відсталим постсовковим поселенням, застрягшим десь в 2-ій частині XXстоліття, яке більше деградує, ніж розвивається, і якому вічно на все не вистачає коштів, чи містом, що задля розвитку змінюється, використовуючи сучасні принципи і підходи до організації простору? Залежить саме від таких рішень.

zru4no.livejournal.com
рівне паркування
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
317 переглядів у вересні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
Для районних та міських лікарень Рівненщини закупили дев'ятнадцять сучасних кардіоваскулярних сканерів компанії «Philips». Придбання обладнання відбулося в рамках реалізації проекту «Поліпшення охорони здоров'я на службі у людей». Як зазначив керівник групи проекту Світового банку Сергій Рибачок закупівля цього обладнання дозволить покращити якість надання медичних послуг. А також встановлення УЗД сканерів дозволить мешканцям Рівненщини проходити обстеженн...
ВІДЕО
Сьогодні, поблизу Житинського кільця оперативники управління карного розшуку, разом з спецпідрозділом "КОРД" та патрульною поліцією, провели успішну спецоперацію із перехоплення автомобіля марки BMW та затримано чотирьох молодиків, що підозрюються у квартирній крадіжці у місті Сарни. Повідомлення про скоєння крадіжки надійшло до поліції сьогодні зранку. Крадії пошкодили замок вхідних дверей сарнечанина та викрали гроші. Поліцейським стало відомо, що автом...
Пригоди
Сьогодні вранці, 25 вересня,  у селі Антонівка Березнівського району сталася ДТП із потерпілими. Поліцейські на місці події зафіксували , що 20-річний мешканець Дубровиці, водій «Audi A6» на іноземній реєстрації, здійснюючи  обгін та  допустив зіткнення із зустрічним автомобілем «Chevrolet Lacetti» під керуванням 26-річного рівнянина. В останній легковик врізався «Peugeot Partner», в  28-річного  житель Рівного, який рухався позаду. Від удару «Audi A6» та...
Новини компаній
Сучасний безконтактний термометр для вимірювання температури тіла і навколишнього середовища - дуже корисний пристрій, який повинен бути в кожному домі. З його допомогою Ви з легкістю і за лічені секунди зможете виміряти температуру тіла членів родини. Але також пристрій дозволить дізнатися й температуру будь-якій поверхні або предмета: стіни, їжі, води. Кожен термометр інфрачервоний безконтактний, представлений у нашому магазині пройшов ретельний відбір і...
Суспільство
У Рівному завтра  очікуються заморозки ( до 5° морозу в повітрі). Ясне небо буде тільки вранці , у другій половині дня небо затягне хмарами, які протримаються до пізнього вечора. Очікується без істотних опадів. Температура повітря в день +6 - +12 в ночі +6 - + 8 Народний прогноз погоди: 26 вересня вшановується пам'ять святого Корнилія сотника. До цього часу закінчується формування осінніх зграй граків. Наші пращури помітили: коли граки відлітають, уже можн...
Кримінал
У Костополі водій «ВАЗу» допустив наїзд на місцеву 42 – річну велосипедистку. Дорожньо-транспортна пригода зафіксована у ночі 25 вересня, по вулиці Бурова (Костопіль). Горе-водій за кермом «ВАЗ» здійснив наїзд на велосипедистку, та зник з місця події, залишивши постраждалу на дорозі.Жінку з закритою черепною мозковою травмою, струсом головного мозку, саднами та забоями доставлено до місцевої лікарні. Правоохоронцями одразу було встановлено місце знаходженн...
Пригоди
Вчора ввечері, 24 вересня,  загорівся автомобіль на автодорозі Городище-Староконстянтинів, що в селі Яринівка, Сарненського району. Водій УАЗ «Patriot» не впорався з керуванням, що спричинило зіткнення з відбійником. На місце події було направлено чергове відділення рятувальників міста Сарни. На ліквідацію пожежі було подано один водяний ствол. Внаслідок пожежі вогнем знищено легковик УАЗ. Причина та збитки наразі встановлюють фахівці.
Суспільство
Від сплати податку на землю звільнені нижче перелічені категорії населення:• інваліди І та II групи;• пенсіонери за віком;• ветерани війни, та особи на яких поширений Закон України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";• фізичні особи, що постраждали від Чорнобильської катастрофи.Звільнення від сплати податку на землю, поширюється на ділянки з наступними нормами використання:• для будівництва, та обслуговування будівель та споруд: у...
Суспільство
Жителі Дубровицького району зібрали близько трьох тон гуманітарної допомоги для дітей, які проживають біля лінії зіткнення Операції Об'єднаних Сил Луганської та Донецької областей. Долучилися до благодійної акції працівники організацій та установ району, школярі та вчителі, місцеві підприємці та небайдужі жителі. У пункт прийому допомоги принесли речі для першочергових потреб: дитячі іграшки, спортивний інвентар, книжки та розмальовки, учнівські зошити та...