• Головна
  • У Рівне на підтримку кабального законопроекту №1187 «Про вищу освіту» приїде Голова Верховної Ради України
08:04, 29 жовтня 2013 р.

У Рівне на підтримку кабального законопроекту №1187 «Про вищу освіту» приїде Голова Верховної Ради України

У Національному університеті водного господарства та природокористування на попередньому тижні збирали підписи на підтримку законопроекту №1187 “Про вищу освіту”, співавтором якого є президент НУВГП Микола Сорока. В недалекому минулому Микола Сорока був ректором НУВГП.

Зі слів студентів, підписи збирали їхні куратори та деякі викладачі. Студентам просто говорили про те, що потрібно підтримати законопроект “нашого батька”, президета НУВГП Миколи Сороки. Про переваги цього закону над діючим, та його мінуси ніхто не згадував.

Студентів просили вказати своє ім’я, телефон, електронну адресу та поставити свій підпис.

- В аудиторію зайшли та сказали, що збирають підписи за законопроект який НУВГП буде корисний, і всі до одного у аудиторії підписались, – повідомляє студентка “водного університету”.

Для чого ці підписи активісти та студенти водного зрозуміли тільки сьогодні.

Cтало відомо, що завтра до НУВГП приїде Голова Верховної Ради України Володимир Рибак. Очевидно не просто так, і також очевидно вже чому збирали підписи із студентів.

Володимир Рибак приїде 29 жовтня у Рівне та зустрінеться із адміністрацією НУВГП та викладачами у актовій залі. ”Таємна зустріч”, як нам стало відомо відбудеться о 13.00.

Зрозуміло що таким кроком адміністрація НУВГП хоче просунути законопроект на голосування, де буде нібито показано підписи студентів, які “ЗА” законопроект №1187.

МГО “Молодь-ДІЄ”, ГР “Відсіч” та ВМГО “Фундація Регіональних ініціатив” повідомляють студентам що законопроект “Про вищу освіту”, співавтором якого є Микола Сорока не відповідає інтересам всього студентства. Про найболючіші мінуси цього законопроекту далі.

Порівняльний аналіз діючого закону “Про вищу освіту” та законопроекту №1187, співавтором якого є народний депутат, обраний по окрузі №155 в Рівненській області, Микола Сорока. Аналіз проведений Центром дослідження суспільства.

Чинний закон

ЗП Ківалова-Калєтніка-Сороки

Правила вступу

Правила прийому на навчання до ВНЗ затверджуються його керівником за погодженням із МОНМС (ст.44)

Вступ має відбуватись за окремими правилами для бюджетників та для контрактників. Перші здають ЗНО, середній бал атестату та вступні екзамени (останнє – лише для національних вишів), вагу кожного з них визначає сам університет. У свою чергу, для контрактників університет пропонує свої правила вступу та порядок обчислення конкурсного балу (ст.41).

Студентські стипендії

Мінімальний розмір академічної стипендії – 2 неоподаткованих мінімуми. Порядок призначення і виплати встановлюється урядом (ст. 64, п. 6)(ст. 54, п. 1).

Стипендії поділяються на академічні та соціальні. Розмір академічної стипендії повинен бути не меншим за прожитковий мінімум. Умови її нарахування не закріплюються у проекті, а визначаються кожним університетом окремо (ст. 58).

Умови відрахування студентів

“Особи, які навчаються у вищих навчальних закладах, можуть бути відраховані з вищого навчального закладу: за власним бажанням; за невиконання навчального плану; за порушення умов контракту; в інших випадках, передбачених законами.” (Ст.45 Закону “Про вищу освіту”)

“Підставами для відрахування осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах, є: завершення навчання за відповідною освітньо-професійною, освітньо-науковою програмою; власне бажання; переведення до іншого навчального закладу; стан здоров’я на підставі медичного висновку; невиконання навчального плану; порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку вищого навчального закладу; порушення умов договору (контракту), укладеного між вищим навчальним закладом та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання; інші випадки, передбачені законодавством.”

Плата за навчання студентів-контрактників

“Розмір плати за весь строк навчання… встановлюється вищим   навчальним закладом у грошовій одиниці  України – гривні, з урахуванням офіційно визначеного рівня інфляції за попередній календарний рік. Розмір плати за весь строк навчання… встановлюється у договорі,.. і не може змінюватися протягом усього строку навчання.”

“Розмір плати за весь строк навчання для отримання відповідного освітньо-кваліфікаційного, освітньо-наукового рівня, підвищення кваліфікації, а також порядок оплати освітньої послуги (одноразово, щороку, щосеместрово, щомісяця) встановлюється у договорі (контракті)… Розмір плати для отримання відповідного освітньо-кваліфікаційного, освітньо-наукового рівня, підвищення кваліфікації встановлюється вищими навчальними закладами у грошовій одиниці України — гривні з урахуванням визначеного в установленому порядку офіційного індексу інфляції за попередній календарний рік, не може змінюватися протягом строку дії укладеного договору…”

Формулювання містить гарантію незмінності плати за навчання студентів-контрактників протягом усього строку навчання.

Формулювання загрожує узаконити можливість збільшення плати за навчання студентів-контрактників у будь-який час (загалом навіть частіше, ніж раз на рік) і на будь-яку (відмінну від першопочаткової домовленості) суму. Заміна фрази чинного Закону про незмінність плати “протягом усього строку навчання” на фразу про незмінність “протягом строку дії укладеного договору” легалізує незаконну нормативно-правову практику збільшення плати за навчання перед сесіями за допомогою “додаткових договорів”, яка склалася в багатьох ВНЗ з 2002 року. Докладніше читайте тут

Гарантія держзамовлення

“Фінансування за рахунок видатків Державного бюджету України підготовки фахівців з вищою освітою за напрямами і спеціальностями відповідних освітньо-кваліфікаційних рівнів у вищих навчальних закладах державної форми власності здійснюється в обсягах, необхідних для забезпечення на кожні десять тисяч населення навчання не менше як ста студентів у вищих навчальних закладах першого і другого рівнів акредитації та ста вісімдесяти студентів у вищих навчальних закладах третього і четвертого рівнів акредитації.” (Ст.64)

“Показники державного замовлення на підготовку кадрів із вищою освітою формуються з урахуванням середньострокового прогнозу потреби у кадрах на ринку праці за освітньо-кваліфікаційними, освітньо-науковим і науковим рівнями у розрізі спеціальностей спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері економічного розвитку і торгівлі разом з центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері освіти і науки у порядку, встановленому законодавством… Обсяг видатків на підготовку кадрів за державним замовленням розраховується виходячи з нормативу фінансової забезпеченості на одну особу, яка навчається, відповідно до методики розрахунку фінансування, затвердженої Кабінетом Міністрів України.” (Ст.67)

Законодавча чисельна гарантія щодо того, в яких мінімальних обсягах має здійснюватися фінансування підготовки кадрів з вищою освітою.

Законопроект пропонує виключити чисельну гарантію держзамовлення з законодавства.

 Також громадські організації вкотре нагадують авторам законопроекту №1187 та народним обранцям про те, що вразі спроби знову прийняти цей законопроект в діючій редакції знову вийдуть на протести по всій Україні.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...