18:06, 4 липня 2013 р.

Вступ-2013: поради абітурієнтам

1 липня у вищих навчальних закладах країни стартувала вступна кампанія. Громадянська мережа ОПОРА, яка вже п’ятий рік поспіль моніторить дотримання процедур вступу навчальними закладами, підготувала рекомендації, що допоможуть абітурієнтам під час кампанії 2013 року.

1. Ознайомтеся з правилами прийому вищих навчальних закладів, до яких вступатимете.Досвід минулих спостережень показав, що найбільше абітурієнти страждають від власної ж некомпетентності, в тому числі й необізнаності з основними документами, які регулюють процедуру вступу до омріяного ВНЗ – Правилами прийому та додатками до них. Саме ці документи визначають механізми вступу і, що важливо, – надають перелік предметів ЗНО, результати з яких потрібно мати, аби вступити на конкретну спеціальність, та визначають прохідний бал з профільного предмета (який за рішенням вишу може бути вищим ніж 140 балів).

2. Дізнайтеся обсяги державного замовлення. Загалом, інформацію стосовно обсягів державного замовлення на кожну зі спеціальностей Міністерство освіти й науки мало б довести до відома вищих навчальних закладів до початку вступної кампанії, тобто до 1 липня. Виші, у свою чергу, повинні проінформувати про це вступників. Зазвичай, така інформація розміщується на стендах та веб-сторінках ВНЗ. У цьому та минулому році профільне Міністерство повідомило ВНЗ про квоти держзамовлення до офіційного старту вступної кампанії. Тому радимо абітурієнтам ознайомитися з інформації про те, які саме навчальні заклади отримали державне замовлення на підготовку фахівців, проаналізувати свої шанси на зарахування і лише тоді подавати заяви для вступу.

3. Дочекайтеся результатів ЗНО з усіх предметів та роздрукуйте їх з власної особистої сторінки на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. При подачі документів до інформаційної картки додається сертифікат, який підтверджує участь абітурієнта у тестуваннях ЗНО. Громадянська мережа ОПОРА радить не панікувати тим вступникам, які ще не отримали результатів зі всіх предметів. Останній термін їх оприлюднення – 7 липня (для додаткової сесії – 17 липня), тому у них буде вдосталь часу, аби подати необхідні документи до приймальних комісій. У разі, якщо абітурієнт подавав апеляцію, то до ВНЗ слід іти з результатами, визначеними за підсумками повторної перевірки роботи.

4. Не подавайте документи у перші дні вступної кампанії. Кампанія триватиме цілий місяць – з 1 по 31 липня, а для тих, хто здаватиме вступні випробування чи складатиме творчі конкурси – по 20 липня. Тому, рекомендуємо вступникам не створювати черг у приймальних комісіях в перші дні вступної кампанії. Наголошуємо, що рейтингова позиція у конкурсному списку не залежить від оперативності реєстрації заяви у вищому навчальному закладі, а тому не радимо поспішати з подачею документів.

Те саме стосується й подачі заяв у електронній формі. Минулорічна практика вказує на наявність чималих технічних проблем з оформленням заяв через систему дистанційного вступу у перший тиждень вступної кампанії. Це, в першу чергу, спричинено великим навантаження на систему Єдиної державної електронної бази з питань освіти, через що вона може давати збої. Тому, радимо спочатку зареєструйтеся на спеціальному ресурсі - http://ez.osvitavsim.org.ua, а потім, не поспішаючи, відправляти дистанційну заяву. Окрім цього, якщо маєте можливість та обрані Вами ВНЗ знаходяться у рідному місті, краще подавати заяву та необхідні документи для участі у конкурсному відборі особисто у приймальну комісію ВНЗ. У такому разі, працівники комісії зобов’язані надати вступнику підтверджуючий документ – розписку про отримання від нього документів для вступу.

5. Слідкуйте за рейтинговим списком. Після кожної з трьох хвиль зарахування рейтинговий список рекомендованих до зарахування коригуватиметься. Відповідно до змін, внесених у цьогорічні Умови прийому, рішення приймальної комісії про рекомендацію до зарахування тепер також розміщуватиметься на веб-сайтах вищих навчальних закладів. Окрім цього, ця інформація оприлюднюватиметься на стендах вишів та передаватиметься в Інформаційну систему «Конкурс».

У разі порушення прав абітурієнтів на рівний та чесний вступ, юристи мережі ОПОРА нададуть фахову допомогу - для цього необхідно зателефонувати за номером 044 222 57 27. «Гаряча лінія» працюватиме кожного робочого дня з 9 до 18 години. Окрім цього, закликаємо вступників ознайомитися з підбіркою корисних матеріалів, які допоможуть зорієнтуватися у етапах та процедурах вступної кампанії, ознайомитися з термінами подачі заяв та інших документів до приймальних комісій особисто й через електронну форму та підкажуть, як не загубитися у рейтингових списках рекомендованих до зарахування.

Детальніше:

Анатолій Бондарчук, координатор громадського спостереження за вступною кампанією у Рівненській області, 096 91 87 408

Додаткова інформація:

Захід відбувається в рамках Альянсу Програми сприяння незалежному тестуванню в Україні (USETI Legacy Alliance).

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...