14:04, 16 травня 2013 р.
В Україні хочуть монетизувати пільги
У найближчі два тижні Кабмін може зробити перший крок до скасування пільг на безкоштовний проїзд у транспорті для пенсіонерів, ветеранів, інвалідів, чиновників, депутатів та працівників правоохоронних і силових структур.
Про це повідомляє "Сегодня" з посиланням на власне джерело в уряді.
Їх повинні замінити адресною допомогою - щомісяця людям видаватимуть певну суму грошей, яка покликана покрити що з'явилися витрати. Компенсацію отримають малозабезпечені, ветерани, інваліди та пенсіонери. Про це йдеться в програмі розвитку конкуренції країни на десять років вперед. Заковика в тому, чи буде вистачати у країни грошей на компенсації і наскільки вчасно вони будуть приходити. Затвердити зміни повинна Верховна Рада.
Реалізацію концепції, найімовірніше, відкладуть до кінця 2014 року. «Спочатку потрібно створити єдиний реєстр пільговиків. На це Світовий банк вже виділяв Україні 100 млн євро, і база існує. Але на її модернізацію і запуск необхідно ще 50 млн грн. У пілотному варіанті до кінця року реєстр запрацює у Вінницькій області. А до кінця наступного - по всій Україні », - розповіла міністр соцполітики Наталія Королевська. Приблизну суму компенсації на одну людину в Кабміні поки не прораховували. «Кожен регіон називає свою суму. Я вважаю, потрібен єдиний держстандарт. А перед цим концепцію повинні обговорити з людьми », - додала Королевська.
Витрати на створення єдиного реєстру - це не все, на що доведеться витратитися. За попередніми прогнозами, потрібні мільйони гривень на фінансування такої адресної допомоги малозабезпеченим. Для цього Рада має змінити бюджет.
«Ще будучи міністром соцполітики, я не раз пропонувала монетизацію пільг. Тільки вдумайтеся, з 46 млн українців 26 млн - це пільговики! - Каже депутат від «Батьківщини» Тетяна Денисова. - Ми підтримуємо реформу. Але де на це грошей взяти? ».
«Після введення реформи ми не тільки заощадимо, але і позбудемося заборгованості перед перевізниками», - вважає регіонал Олександр Стоян.
«Монетизувати пільги потрібно. Але робити це варто поступово, обговорюючи все з людьми. Інакше вийде, як у Росії, яка в 2005 провалила реформу », - сказав виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко. Вісім років тому Росію захлиснули масові акції протестів пільговиків, які обернулися справжньою дорожньої війною: у багатьох регіонах пенсіонери перекривали головні автомагістралі.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Спецтема
Оголошення
19:19, 3 грудня
08:59, 28 листопада
3
live comments feed...