• Головна
  • Рівняни у Табачника відстоювали християнську етику
16:02, 7 травня 2013 р.

Рівняни у Табачника відстоювали християнську етику

Занепокоєння тим, що з навчальних планів для 5 та 6 класу з наступного навчального року буде вилучено предмет «Етика», об'єднало учасників круглого столу «Проблеми та перспективи викладання предметів духовно-морального спрямування», який відбувся днями у столиці. Серед його учасників були й рівняни.
Проведення круглого столу, який відбувся у Міністерстві освіти і науки України, ініціювали вчителі, які викладають предмети духовно-морального спрямування. Це, зокрема, такі предмети як «Етика», «Основи християнської етики», «Християнська етика в українській культурі», «Етика: духовні засади», «Людина і світ», «Людина і суспільство». Педагоги заручились підтримкою Громадської ради з питань співпраці з Церквами і релігійними організаціями при Міносвіти. Учасники дискусії наголошували на важливості продовження викладання у школах предметів духовно-морального спрямування. Вони говорили про позитивний вплив вивчення цих предметів на формування особистості дитини та на моральну атмосферу у класі та школі; важливість взаємодії органів освіти, релігійних і громадських організацій у питанні забезпечення викладання предметів духовно-морального спрямування.

Учасники круглого столу – педагоги, члени Громадської ради, представники різних християнських конфесій. До обговорення долучилися і представники Рівненщини - наукові співробітники лабораторії християнської етики, християнської психології та християнської психології Національного університету «Острозька академія». 

«Хрещення Русі відбулося 1025 років тому, але ця подія має стати реальністю сьогодення. Це якнайкраще виражається у підтримці предметів духовно-морального спрямування, прищеплення духовності у вивченні інших наук та допомозі у проведенні виховних заходів. Зізнаюсь: мене спочатку брали сумніви — що здатен змінити один урок основ християнської етики на тиждень? Але коли ми почали аналізувати дані досліджень, відгуки учнів і педагогів - виявилось, що насправді відбувається величезний виховний вплив на дітей! Бог творить чудеса, бо ми дозволили йому працювати у дитячих душах. І працює він не лише впродовж одного уроку, а цілий тиждень, просто на цьому уроці вплив Бога на дитячі душі підтримується, підігрівається. Іншого пояснення в мене немає... У школах трапляється, що, приміром, 1-а клас вивчав основи християнської етики, а 1-б — ні. І коли вчителі приймають цих дітей після закінчення початкової ланки, то зізнаються: два паралельні класи відрізняються як небо і земля. Це виражається передусім у взаєминах школярів із ровесниками, батьками, вчителями... Проте, ми стикаємось тут із іншою проблемою: діти, які вивчають християнську етику, які є моральними, зазнають критики інших учнів. Їм кажуть: “Як, ти не п'єш, не куриш, ти цнотлива у 16 років?.. Не потрібно виділятись, будь як усі!..” Моральній особистості важко жити у суспільстві, де аморальність є нормою. Вихід, як на мене, у тому, щоб предмети духовно-морального спрямування викладали не факультативно, а в усіх школах», - стверджуєкерівник лабораторії – декан гуманітарного факультету НаУ "Острозька академія", доктор педагогічних наук, професор Василь Жуковський. 

А голова Громадської ради з питань співпраці з церквами і релігійними організаціями про Міністерстві освіти і науки України Володимир Марущенко наголосив на тому, що зараз надзвичайно важливо об’єднувати зусилля задля залишення в навчальній програмі предметів духовно-морального спрямування та підвищення їх ролі. Для цього потрібно створити громадську організацію вчителів предметів духовно-морального спрямування та спільними зусиллями налагоджувати співпрацю з органами місцевого самоврядування і Міністерством освіти та науки України. 

Подібні заходи зазвичай не мають миттєвих наслідків, але вони потрібні для постійної підтримки міжгалузевої комунікації, без якої важко вирішувати проблеми гуманітарної сфери. Адже чимало питань тут перебувають саме на стику сфер компетенції різних державних та суспільних інститутів - влади, школи, церкви, сім'ї. І результативність вирішення цих питань значною мірою залежить від постійного об'єднання зусиль усіх причетних до питань духовно-морального виховання. А духовність, переконана, завжди була і залишається запорукою розвитку держави, натомість бездуховність – ознакою її загибелі. Всі предмети можна недовчити, забути, але моральні цінності, що закладаються під час вивчення предметів духовно-морального спрямування, є основою життя кожної людини. Без математичних формул людина може прожити, а без Бога усе її життя втрачає сенс. 
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...