19:00, 7 лютого 2020 р.
Надійне джерело
Як діяти, якщо медпрацівники порушили ваші права
Медреформа в Україні триває. Однак кількість скарг громадян на якість роботи медпрацівників досі існує. Постає питання: що робити, коли ваші права порушують?
Конституцією України передбачено, що у кожного громадянина є право на охорону здоров'я та медичну допомогу, до переліку послуг входить:
-своєчасна медична допомога від кваліфікованих працівників;
-свобода вибору лікаря та методів лікування відповідно до його рекомендацій;
-право на інформацію про стан свого здоров’я;
-право пацієнта, який перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров'я, на допуск до нього інших медичних працівників, членів сім'ї, опікуна, піклувальника, нотаріуса та адвоката, а також священнослужителя для відправлення богослужіння та релігійного обряду.
Станом на сьогодення, у результаті реформи охорони здоров’я, до безоплатного наборупослуг включено:
-У разі якщо ваш сімейний лікар вимагає гроші за прийом або за послуги, які входять до безоплатного пакету він порушує ваші права як пацієнта. В такому випадку можна звернутися у Національну службу здоров’я України. Також громадянин може в будь-який час анулювати вже підписану декларацію. Для цього достатньо лише обрати нового лікаря і підписати з ним нову декларацію - розповідає юристІАА,Вячеслав Курило.
Номер контакт-центру НСЗУ - 1677, посилання на електронне звернення.
Куди звертатися зі скаргою, і хто взагалі це може зробити?
Будь-хто з громадян України має право звернутися до органів державної влади, місцевої влади, підприємства, установи, організації, посадових осіб із заявою, клопотанням або скаргою про порушення своїх прав. Однак, навіть якщо ви і не маєте українського громадянства, це не означає, що вас ніхто не зобов’язаний лікувати.
Як написати скаргу?
Скарга може бути усною або письмовою. Усна скарга викладається на особистому прийомі або за допомогою телефону через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується посадовою особою.
Письмова скарга надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу особисто або через уповноважену особу.
У скарзі має бути зазначено:
- прізвище, ім’я, по батькові;
- місце проживання громадянина;
- викладено суть порушеного питання, зауваження, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
-скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати.
- в електронній скарзі також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку.
Також можна додати наявні документи, необхідні для розгляду скарги. За розгляд скарги плата не стягується.
Протягом якого терміну ваша скарга має бути розглянута?
Згідно із загальними правилами, звернення громадян розглядаються у термін не більше одного місяця від дня надходження.
У разі якщо звернення не потребує додаткового вивчення воно розглядається не пізніше п'ятнадцяти днів від дня отримання.
Строк розгляду звернення може бути продовжено, але загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Якщо ви отримали рішення щодо своєї скарги, але не згодні з ним - маєте право не пізніше одного місяця з часу ознайомлення з прийнятим рішенням подати скаргу до органу або посадової особи вищого рівня.
За матеріалами прес-служби Інституту аналітики та адвокації
Читайте нас в Телеграмі: https://t.me/Rivne0362ua
Підписуйтеся на нашу сторінку у фейсбуці: https://www.facebook.com/rivne0362ua/
Наш VIBER: +380638943964
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
12:15, Сьогодні
12:17, 3 січня
222
12:21, Сьогодні
live comments feed...