SEO-підсумки 2016 року: В пошуках кнопки «ТОП»

Традиційно, на самому початку нового року підводжу підсумки подій, що вплинули на розвиток вітчизняної SEO-індустрії. 2016-й рік виявився не таким багатим на гучні події, як 2015-й, але став цікавий тим, що почав проявляти більш-менш стійкі тенденції після струсів «бурхливого» 2015-го. И так, как же пострадала сео раскрутка за этот год и какие новые алгоритмы были введены за 2016 год поможет разобраться smart-web.

У попередньому 2015-му році Яндекс дав чітко зрозуміти, що покупка посилань, що була основним методом пошукового просування сайтів практично ціле десятиліття, оголошена їм «поза законом». Неприродні (в переважній більшості своїй – платні) посилання нейтралізуються в плані впливу на ранжирування, покупці і продавці яких караються дієвими методами. Однак, в 2016-му році команда Яндекса не зробила практично ніяких дій в плані продовження психологічного тиску в даному напрямку, тому піар-ефект від енергійних дій попереднього року кілька нівелювався. Платні посилання, звичайно ж, не заробили в Яндексі, як намагаються представити представники посилальної індустрії, але багато SEO-фахівці по інерції продовжують їх купувати. Почасти тому, що не уявляють собі, як просувати сайти, не купуючи посилань, почасти тому, що в Google, на відміну від Яндекса, платні посилання все ще досить ефективно впливають на ранжирування. Але тим не менш, роками працювала парадигма «купив посилань – потрапив до топ» принаймні у разі Яндекса втратила своє сакральне значення.

Так і з власне з стійким знаходженням просувного сайту в топі Яндекса почали виникати певні складнощі. Справа в тому, що видача на різних комп'ютерах і навіть в різних браузерах, відкритих на одному комп'ютері, стала досить помітно відрізнятися. Спочатку грішили на горезвісну персоналізацію видачі, але навіть при відключених налаштуваннях персоналізації даний ефект продовжував спостерігатися. В кінці 2015 року співробітники Яндекса зробили анонс нового підходу до релевантності документів.Цей підхід полягає в штучному підмішуванні до топ видачі документів, розмічених асесорами, як релевантних запиту, але з якоїсь причини погано ранжируючих самонавчальним алгоритмом. Це підмішування здійснюється з метою зібрати корисний користувальницький сигнал, що дозволяє зробити більш адекватним ранжування подібних документів. Даний підхід по назві статті«Gathering Additional Feedback on Search Results by Multi-Armed Bandits with Respect to Production Ranking» отримав назву «багаторукого бандита». І тепер практично будь-які пертурбації видачі, з легкої руки написали цю статтю яндексоїдів, оголошуються багатьма SEO-фахівцями як результати «бандитських» витівок. Наскільки в тому чи іншому випадку це має під собою підставу – питання в загальному-то відкритий, дієвих методів ідентифікації «бандитської» домішки так і не було знайдено. Але, тим не менш, виявився непереборний факт, що фіксація позицій певного сайту по певному запиту на поточний момент перестала бути стійкою величиною у проміжок між апдейтами.

Цей факт ще більше загострив проблему фіксації продається SEO-фахівцями результату. Позиції стали дуже нестабільною величиною. І все частіше виникають пропозиції фіксувати якусь середню величину результатів вимірювання позицій.

На цій хвилі деякі гравці SEO-ринку намагаються розвинути тему фіксації результату по SEO-трафіку. Тема, взагалі-то цікава, але має деякі проблеми – по-перше, з боку замовника немає розуміння прозорості того, що продається пошуковий трафік є природним, а не штучно згенерованим «мотивованими» тим або іншим чином користувачами. По-друге, як правило, SEO-фахівцями не пропонується чітких механізмів диференціації пошукового трафіку за ступенем конвертованості, і є спокуса «випалити семантику», тобто зібрати максимально можливу кількість трафіку без його очищення від шлаку, марного в плані вирішення завдань, що стоять перед сайтом. Найчастіше, максимум, що робиться – це виключається з обліку власних заслуг так званий «брендований» трафік, тобто запити, які включають в себе згадування бренду клієнта, з яким він повинен бути в топі видачі природним чином (так звані вітальні відповіді).

Але, за великим рахунком, проблема фіксації результату є частина проблеми продаваності послуг SEO-фахівців, і лежить набагато глибше. Роками замовник був привчений до того, що власне якість його сайту не грає великої ролі в пошуковому просуванні. Завдання SEO-фахівця полягала в косметичних правки – «підшаманити» тайтли, додати SEO-текстів куди-небудь ближче до підвалу, та закупити ссилочек. Причому «посилання» дійсно в достатній мірі дозволяли вирішити завдання пошукового просування. Але їх час минув, а методи роботи з замовником залишилися колишніми.І тут на сцену стали вилазити різні SEO-сервіси, які намагаються закрити нішу «косметичного впливу» – різні кластеризатори, текстові аналізатори та інші вимірювачі різноманітних «пузомерок», здебільшого вигаданих їх творцями і старанно просуваються ними в маси. Загалом, у вітчизняній індустрії настала епоха сервісів заради сервісів. Така собі боротьба за раптом звільнилася жадану нішу великої червоної кнопки «ТОП».

Ну, а в сухому залишку середньостатистичний замовник не розуміє і не бажає розуміти, що успіх пошукового просування сайту, лежить у глибокій переробці самого сайту, як засобу представлення інформації користувачеві і взаємодії з ним, а шукає щастя в «косметичних процедурах, рясно пропонованих зі всіх сторін.

Що ж стосується тенденцій у діяльності розробників пошукових систем, то тут в 2016-му році на сцену вийшов облік «мобільності» сайту, вірніше мобільного адаптивності, тобто зручності його використання користувачами на екранах мобільних пристроїв з обмеженим доступом. «Мобільна» видача стала відрізнятися від основної як в Яндексі, так і у Google (в останньому – трохи раніше), що отримала назву «десктопної». У мобільній видачі стали все частіше отримувати перевагу сайти, адаптовані до показу на мобільних пристроях.Разом з тим існує думка, що мобільний трафік набагато гірше конвертується у продажу, ніж десктопний, тому багато власників комерційних сайтів не надають особливого значення мобільного адаптованості своїх сайтів. Однак досить цікавим фактом є те, що Яндекс, судячи з усього, не поділяє на даний момент облік поведінкових факторів у мобільного та дескстопной видачі. Тобто у сайту, який дуже незручний для користувачів мобільних пристроїв, на увазі погіршення поведінкових характеристик їх користувацьких сесій можуть виникнути проблеми з ранжируванням і в десктопної видачі.Цей факт робить проблему мобільного адаптивності сайту більш нагальною.

2016-й рік ознаменувався анонсуванням Яндексом двох «іменних» алгоритмів – «Владивосток» і «Палех». «Владивосток» як раз-таки стосувався обліку мобільного адаптивності сайтів, а ось «Палех» мав на меті поліпшити якість видачі по довгому хвосту низькочастотних запитів. Подібні запити, як правило, складаються з декількох слів, і далеко не завжди релевантні їм документи мають входження всіх цих слів. Тому традиційні алгоритми ранжирування на основі контекстуального подібності документа і запиту, не завжди добре відпрацьовують подібні запити. Співробітники Яндекса поставили за мету навчитися розуміти в першу чергу сенс запиту, а не шукати контекстуальне схожість. Наскільки добре це в них вийшло – покаже час, але поки що такі зміни стосуються досить обмеженого пласта запитів, і, мабуть, потенційно цікаві тільки «вижигачам семантики».

У Google на мій погляд, однією з найцікавіших подій в плані змін алгоритмів ранжирування, стало оголошення про те, що алгоритм «Penguin», має своєю метою боротьбу з пошуковим спамом (як текстових, так і посиланнями, хоча серед SEO-фахівців прийнято частина алгоритму антиспаму, що стосується текстових чинників, називати «Пандою» за назвою одного з перших релізів алгоритму «Penguin», який носив назву «Panda changes», а термін «Пінгвін» вживати тільки по відношенню до посилального антиспаму), з надбудови став оновлюється в режимі реального часу частиною ядра алгоритму.

На закінчення хочу традиційно побажати SEO-фахівцям і власникам сайтів удачі і високих місць в пошуковій видачі по відповідним запитам. І не забувати, що запорука успіху лежить в першу чергу у роботі над сайтом, а не в «косметичних процедурах» і пошуках чарівної кнопки.

smart-web.com.ua
SEO-підсумки2016року:Впошукахкнопки«ТОП»
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
1 перегляд у вересні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував
Суспільство
Рівняни вимагають врегульованого вигулу домашніх улюбленців у громадських місцях та парках. Дана пропозиція, опублікована на офіційному сайті Рівненської міської ради, у розділі Електронні петиції. Прохання подане 15 вересня, до нині знайшло відгук у 18 мешканців Рівного. Ініціатором петиції став Коротчук Олексій Валерійович, що у супровідному листі обґрунтовує необхідність врегулювання питання вигулу, посилаючись на досвід столичної громади, де діє офіцій...
Суспільство
Цьогоріч вперше в Україні стартував Всеукраїнський проект «Zero Waste School», головною метою якого навчити дітей та вчителів впровадити культуру сортування відходів у своїй школі, громаді, а згодом і в світі. До проекту було залучено 2000 шкіл-учасниць. Проте до фіналу увійшли лише кращих 50, серед них і команда Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 у складі учнів 10-х класів Горяінова Олега, Басюк Маргарити, Отроди Тетяни, Басіка Сергія та...
Суспільство
Рівненський автопарк поліції прибавився  п’ятьма позашляховиками «Nissan Patrol», на яких будуть нести службу поліцейські груп реагування Рокитнівського, Сарненського, Дубровицького, Зарічненського та Володмирецького районів. Місією Європейського Союзу EUAM службові автомобілі передано для виконання функціональних обов’язків працівниками груп поліції в районах для виїзду на місце події, здійснення патрулювання по нагляду за безпекою дорожнього руху та опер...
Пригоди
23 вересня, в ночі  в місті Вараш на вулиці Енергетиків 17,  загорівся легковий автомобіль Fiat-Doblo. На місце події було направлено чергове відділення рятувальників 12-ї державної пожежно-рятувальної частини. Вогнеборці подали один водяний ствол. В результаті пожежі вогнем пошкоджено лако-фарбове покриття, переднє ліве колесо, лівий передній підкрилок та панель двірників. Причина та збитки наразі встановлюють фахівці.
Суспільство
Голосування завершено, переможців визначено. Сьогодні, 24 вересня фінішував всеукраїнський фотоконкурс CRAZY GIRL ЛІТО 2018, організований першим інформаційним сайтом міста Рівне 0362.ua.Власні фото світлини, з активно проведеного відпочинку до редакції надіслали 24 красуні україночки, різних вікових категорій, стартуючи від 18 до 63 років. Старт проекту відбувся 24 липня. Збір фото тривав протягом 16 днів, після чого, з початком 9 по 24 вересня відбулось...
Культура
Вже за місяць, 20 жовтня о 19 годині, у Рівненський міський будинок культури завітає студія «Мамахохотала» із новою програмою. «Мамахохотала» – українська гумористична студія, заснована у 2012 році на основі команди КВН «Збірна КПІ». Студія займається виробництвом телешоу, серіалів, ситкомів і повнометражних фільмів. У 2012 році «Forbes» відзначив «Мамахохотала» як один з найуспішніших студентських стартап-проектів в Україні. У 2015 році гумористичне шоу с...
УВАГА
За повідомленням Рівненського обласного центру з гідрометеорології сьогодні, 24 вересня очікуються сильні дощі, грози, місцями шквали 15-20 м/с. Закликаємо мешканців бути уважними та обережними. У випадку надзвичайної події телефонуєте до Служби порятунку за номером "101".
Суспільство
Незабаром школярі села Жобрин, що на Рівненщині отримуватимуть знання у новій школі. Ініціатива перебудови та реанімування колишнього будинку культури Жобрина, що нині є недієвим та знаходиться в аварійному стані, виникла за потреби значної кількості учнів, яким не вистачає місця в наявній нині школі. Діти навчаються у дві зміни, що вкрай незручно школярам з сусідніх сіл. Реалізовуватимуть проект коштом ДФРР з частковим фінансуванням місцевого бюджету. Нар...
Суспільство
Все частіше у ЗМІ та серед населення говорять про булінг. У рамках масштабної інформаційної кампанії «Стоп булінг» та загальнонаціонального право-просвітницького проекту «Я маю право!» у Рівненській обласній бібліотеці для молоді відбулася правова зустріч представників регіонального центру безоплатної правової допомоги та студентів ВПУ ресторанного бізнесу і торгівлі. Під час якої йшла мова про права, що мають громадяни та правову допомогу, а також і про б...