• Головна
  • Укрзалізниця ініціює посилення кримінальної відповідальності за несанкціоновані втручання в її роботу
11:50, 16 липня 2016 р.

Укрзалізниця ініціює посилення кримінальної відповідальності за несанкціоновані втручання в її роботу

Для запобігання несанкціонованим втручанням у діяльність залізничного транспорту, розкраданню та умисному пошкодженню залізничної інфраструктури ПАТ «Укрзалізниця» підготувала ініціативне звернення щодо посилення кримінальної відповідальності за такі дії. Наразі відповідне звернення скеровано фахівцям Міністерства інфраструктури України для розгляду. На думку залізничників, така ініціатива допоможе більш ефективно стримувати зловмисників від протиправних кроків і забезпечувати безпеку залізничних перевезень.

Так, залізничники пропонують карати приймальників металобрухту, які наважилися прийняти здобуті в незаконний спосіб деталі верхньої будови колії, пристроїв та засобів сигналізації, централізації, автоблокування, інші деталі залізничної інфраструктури, виготовлені з чорних чи кольорових металів, виключно реальними строками позбавлення волі. Зокрема, якщо вони прийматимуть металеві деталі «залізничного походження», то матимуть перспективу потрапити за грати на строк від 3 до 5 років.

За пропозицією залізничників, якщо умисне руйнування або блокування об’єктів залізничної інфраструктури створить передумови для перерви руху поїздів більше тридцяти хвилин, то винуватець рішенням суду може бути покараний позбавленням волі на строк до 3 років.

Крім того, наразі нагальним залишається питання правильного обрахунку завданої втручанням у нормальну діяльність залізничного транспорту шкоди. Адже щоб відновити рух на дальніх дільницях, де внаслідок викрадення підкладок, накладок, стикових болтів створюються передумови аварійно-небезпечних ситуацій, необхідно не тільки придбати нові деталі, доставити їх на місце заміни, але й направити туди для відновлювальних робіт бригаду ремонтників, а в окремих випадках задіяти важку техніку. Все це спричиняє перекривання руху поїздів, знижує швидкість доставки вантажу, створює загрозу життю пасажирів, впливає на імідж залізничного транспорту як безпечного та пунктуального перевізника. Саме тому ПАТ «Укрзалізниця» пропонує доповнити Порядок визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 № 116, й обліковувати завдані збитки з урахуванням фактичної вартості робіт і цін на день вчинення правопорушення, а не за принципом залишкової вартості. Наприклад, залишкова вартість підкладок і стикових болтів, які найчастіше розкрадаються, може складати декілька гривень, що недостатньо для початку кримінального провадження. А ось щоб повноцінно відновити рух на цій дільниці, зробити її надалі безпечною, реальні витрати залізничників можуть сягати декількох тисяч гривень.

Довідково

Впродовж останніх п’яти років розкрадання вантажів та умисне руйнування залізничної інфраструктури сягнули катастрофічних масштабів. Щорічно фіксується понад 3 тис. випадків несанкціонованого втручання. Так, лише у 2015 році сума завданих збитків від протиправних дій щодо залізничної інфраструктури сягнула 22 млн грн. При цьому у 2015 році правоохоронними органами до суду було скеровано лише 196 кримінальних проваджень (6% від загальної кількості проваджень за фактами незаконного втручання в діяльність залізничного транспорту).

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Укрзалізниця #осилення кримінальної відповідальності
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...