![](https://s.0362.ua/section/logo/upload/pers/42/logo.png?20250120)
08:05, 6 липня 2016 р.
ОПОРА розповіла рівнянам про залучення коштів на енергоефективність
5 липня у Рівненському міському центрі зайнятості Громадянська мережа ОПОРА провела інформаційний семінар на тему «Як залучити кошти для реалізації енергоефективних заходів».
ОПОРІвці поділились інформацією з представниками ініціативних груп та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) про те, які енергоефективні заходи можна впроваджувати у багатоповерхівках та як залучити кошти для їх реалізації.
«Важливо знати, що власник квартири є співвласником багатоквартирного будинку. У разі зміни власника квартири (за умови продажу, дарування, спадкування тощо) новий власник набуває усіх прав, обов’язків та відповідальності попереднього власника як співвласника будинку. Ваша ж частка співвласника впливає на вагу голосу у прийнятті рішення, на розмір витрат на утримання будинку та на розмір відповідальності», – розповіли присутнім активісти Громадянської мережі ОПОРА.
Для прийняття спільних рішень у багатоквартирному будинку потрібно:
1. ініціювати збори;
2. скласти список співвласників;
3. сповістити всіх про збори;
4. обговорити на зборах питання;
5. проголосувати (рішення має бути підтримане голосами власників більше 50% – для обрання управителя або 75% і більше загальної площі будинку – для решти рішень);
6. письмово опитати співвласників, які були відсутні на зборах;
7. оформити рішення у вигляді протоколу;
8. сповістити усіх співвласників про прийняте рішення;
9. виконати рішення.
Закон надає співвласникам багатоквартирних будинків можливість вільного вибору форми управління будинком. Можна створити ОСББ, самостійно управляти будинком разом з іншими співвласниками або ж обрати управителя. Усім, хто не зможе визначитися, місцева влада призначить управителя самостійно.
Для проведення енергоефективних заходів уряд запровадив Державну програму з утеплення житла, за якою відшкодовується частина суми кредиту на енергоефективне обладнання та матеріали для населення, ОСББ та ЖБК. Зокрема, Держпрограма передбачає відшкодування 40% суми кредиту (але не більше 14 тис. грн в розрахунку на одну квартиру) для ОСББ та ЖБК для загальнобудинкових заходів. Якщо ж у складі об’єднання є отримувачі субсидії, таке ОСББ отримує відшкодування у середньозваженому від 40% до 70% – залежно від кількості субсидіантів.
Крім Державної програми, ОСББ рівняни можуть скористатися Муніципальною програмою сталого розвитку м. Рівне на 2013-2017 роки. Згідно Програми, фінансування здійснюється у таких співвідношеннях:
1) міський бюджет – 50-80% (до 500 тисяч гривень);
2) громада, спонсори – 20% і більше.
Громада, яка повторно подає проект, повинна бути готовою до збільшення власного внеску, а саме: перший проект – не менше 20%, другий – не менше 25%, третій та наступні проекти – не менше 30%.
У рамках впровадження заходів Муніципальної програми до 25 березня 2016 року проводився відбір і було затверджено 86 проектів, які в 2016 році спільно фінансуватимуться міськвиконкомом та громадами. Загальна сума для їх реалізації – понад 36 млн грн, з них кошти міста – більше 25 млн грн, а громади – понад 10 млн грн.
«Підтримка розвитку ОСББ сприяє формуванню ефективного власника житла, покращує процес управління у житловому фонді, створює конкурентне середовище на ринку житлово-комунальних послуг та покращує якість їх надання», – додала представниця ОПОРИ.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
live comments feed...