Щодо збитих людей і причинах… Інший підхід

Переглядаючи інформацію в соціальних мережах і пресі, помітили, що збільшується кількість людей, що усвідомлює ненормальність такого явища. Звісно, для багатьох це просто привід проявити свою лицемірну стурбованість і позмагатися в пошуку «а хто ж винен?», а жалюгідні примітивні істоти ще й позловтішаються «так йому/їй/їм і треба, самі ж винні».

Чому у нас смертність на вулицях в декілька разів вища, ніж в цивілізованому світі? Чому вона постійно зростає?

Бо корупція? Можна відкупитися за вбивство чи каліцтво? Купити «права» не знаючи правил дорожнього руху?

Частково так, але це далеко не все. І як показує досвід цивілізованих країн та міст, при збільшенні кількості автомобілів у 2-3 рази, що відбудеться протягом наступних декількох років, зростання смертності буде відбуватися, навіть зменшивши корупцію, але звісно не так стрімко.

Чому ще?

Тому що це закономірність для існуючого формату вуличного простору і підходів до організації пересування. А формат простору і організації пересування є відображенням домінуючого постсовкового світогляду та способу життя.
Спробуємо пояснити різницю між тими підходами, що є у нас, і в містах, де смертність в рази нижча.

Існуючі підходи:

  • нелогічні: засновані не на потребах людей і доконаних фактах особливості людської поведінки, а на 60-річних стереотипах які не працюють на практиці;
  • неефективні: засновані на думці "хай там спочатку хтось помре";
  • постсовкові: люди не усвідомлюються як соціальний капітал , це ж не земля, що можна за хабарі роздати пару десятків туди, пару сюди;
  • відсталі: «це доля», «хто ж знав що так буде», «тре освятить»;
  • безглузді: направлені на зменшення кількості ДТП, а не на зниження рівня смертності і важких наслідків;
  • утопічні: в ПДР же написано, що люди мають бути ідеальні, для чого думати???

Відповідно отримуємо не зменшення кількості загиблих, а констатуємо факт порушення і караємо за це.
Тобто концептуальне бачення вулиць міста зараз таке ж, як 50 років тому, тільки додатково ще формується потребами ринків корупції і нерухомості.

Чи можливо це змінювати?

Так, у Львові, Франківську, інших містах вже є невеликі зміни.

У Рівному ж проблемою є неусвідомлення більшістю цієї та інших проблем міста. Тому доволі часто головною і єдиною метою ремонту вулиці у Рівному є зробити рівним, без ям асфальт. Коли іноземні фахівці (транспортні планувальники, урбаністи, містопланувальники, архітектори) приїздять до українських міст і бачучи це – дратуються і не розуміють, як така бідна країна може так неефективно витрачати величезні гроші? Це ж заходи, що формують простір на 10-20 років, чому не враховується потреба усіх учасників? Чому не усуваються очевидні проблеми та конфлікти? Чому не аналізується динаміка? Рівність дорожнього покриття у всьому світі є наслідком, а не самоціллю.

Перейдемо до візуальної частини.

Ми декілька років займаємося розробкою можливості реконструкцій вулиць Рівного (без комерційних інтересів) з можливістю інтеграції більш зручного та безпечного руху велосипедом, що є засобом зниження транспортних проблем і не тільки, тож маємо певні напрацювання, тому далі, для наочності, використаємо лише одну невелику трагічну ділянку з убивчим пішохідним переходом, щоб показати різницю між тим що є зараз нормою і тим, як має бути на нашу думку.

вул. Соборна (корпус №1 НУВГП)

Соборна
Соборна

Вулиця з значним пішохідним рухом, активним першим поверхом навколишньої забудови, виходом пішохідних шляхів (вихід з парку навпроти будівлі міськради), в результаті вулицю переходять не тільки по пішохідних переходах. Пішохід там не має пріоритету, але забезпечити найзручніші і безпечніші умови необхідно.

Ширина проїзної частини близько 9,1м. Існуючий переділ посередині є неефективним. Раціональним рішенням є виділення велосмуги для спуску. Спуски використовується для руху велосипедом і місто є природньо зацікавленим у тому, з точки зору ефективного використання просторових ресурсів, щоб жителі до центру їхали велосипедом, громадським транспортом, йшли пішки. Велосмуга необхідна для організаційної заборони паркування, та привернення уваги, що це зона руху велосипедом. Для підйому значно краще використовувати частину тротуару (швидкість велосипеда, що рухається вгору є низькою і не загрожує тим хто йде пішки).

На зеленій смузі присутнє паркування ялинкою, попри те що це становить значну небезпеку при здаванні назад, адже це спуск і швидкість руху транспорту є високою, тому вважаємо за необхідне реорганізувати паркування в поздовжнє до руху, що є значно безпечнішим для тих хто рухається.


Частина громадських закладів не потурбувалася про місце, де буде зупинятися автомобіль доставки. В результаті автомобілі доставки товару зупиняються на смузі руху і це особливо «зручно» коли їдеш велосипедом – постійно наражаєшся на небезпеку, оминаючи їх. Місце для розміщення поздовжнього паркування є, чому не використати, розмістивши поздовжнє паркування між велосмугою і рядом існуючих дерев? Важливо також виділити між велосмугою і місцем паркування зону відкривання дверей, так звану захисну смугу.

Огородження в стилі «па багатому» перед переходом, яке повинне захищати від паркування на газоні, що погіршує видимість підходу, – тепер закриває видимість для виїжджаючих з вул. Пушкіна і є дуже неефективним рішенням з точки зору "цілі/витрати коштів". Рішення – антипаркувальні стовпці.

Пішохідним переходом користується велика кількість людей, інтенсивність руху транспорту теж висока. Найлегше і найпростіше – поставити світлофор, що б прийняти таке рішення – думати, в принципі, не потрібно. Але в даній ситуації світлофор не є оптимальним рішенням, оскільки значний ухил і зупинка 1...2 тролейбусів та маршруток міста є небажаним, до того ж, світлофор є дороговартісним рішенням.

Соборна
Соборна

В місці розміщення існуючого пішохідного переходу, проїзна частина розділена навпіл (смуги руху по 4,5м!), що навіть візуально не створює нагадування, що обгін заборонений, і як відомо із закордонних нормативів і рекомендацій, навпаки – психологічно сприяє порушенням: перевищенню швидкості, обгону.

Вважаємо оптимальним влаштування острівка безпеки, який унеможливлює обгін і звужує смуги руху, що відповідно сприятиме концентрації уваги, обережнішому руху і зниженню швидкості проїзду. Задля нормального прокладання велосмуги, є потреба в розширенні в даній ділянці проїзної частини до 1м. Відповідно пішохід концентруватиме увагу одразу не на двох напрямках, а окремо на кожному поступово, що знижує ймовірність помилкових рішень. Паркування на проїзній частині перед переходом, як було раніше, стає теж неможливим.

Інші необхідні заходи:

  • покращення видимості в темну пору: замінити жовте напрямлене освітлення на біле світлодіодне;
  • оптимізувати пропускну здатність вузла:

1) зміщення переходу через вул. Пушкіна вглиб на 2м, задля появи зони для автомобілів, що повертають з вул. Соборної. Це дасть змогу не створювати перешкоди руху по вул. Соборній, під час пропуску пішоходів, що перетинають вул. Пушкіна.

2) завдяки зміщенню смуги розподілу напрямків руху, для автомобіля, який підіймається по Соборній і повертає на вул. Пушкіна, при розташуванні максимально ліворуч - з'являється зона очікування для пропуску зустрічного транспорту. Дане розташування автомобіля дозволятиме оминати його транспорту, що рухається вгору по вул. Соборній з правого боку.

  • тактильні елементи орієнтування для слабозорих та незрячих – спеціальна бруківка контрастного кольору з відповідним рифленням, що вказує про небезпеку. В Україні її виготовляють. Собівартість така ж, як асфальту чи бруківки.
  • пониження бордюрного каменю на всю ширину пішохідного переходу і плавний ухил (не крутий, який взимку спричинятиме падіння) з метою усунення перешкод для маломобільних груп населення.
  • захист від паркування і заїзду транспорту помітними антипаркувальними стовпцями (задля можливості заїзду транспорту в екстрених ситуаціях – зйомці стовпці);

  • в місцях небажаного виходу пішоходів доцільно влаштовувати суцільну щільну посадку кущів, замість парканів «па багатому», які псують міський простір.

  • припіднятий пішохідний перехід на 6 см. над проїзною частиною вул. Пушкіна. Привертає додаткову увагу водіїв до переходу, сприяє зручності подолання маломобільною групою населення, дає можливість перейти проїзну частину не перестрибуючи потоки води і калюжі.

Рівне велосипедне Сергій Ковальчук ВелоРівне
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Кримінал
Учора, 19 вересня, до приміщення приватного підприємства у Млинові вдерлися невідомі особи та підпалили його. Про це повідомив до поліції власник приміщення. Як зазначають у відділі комунікації поліції у Рівненській області, інцидент стався по вулиці Покровській у непрацюючому м’ясопереробному цеху. Уночі до приміщення підприємства 27-річного жителя Луцька вдерлися невідомі особи, зламавши замок. Там вони підпалили фасувальний агрегат, термокамеру та вакуу...
Суспільство
Днями у селі Карпилівка Клесівської ОТГ відкрилася новостворена місцева пожежна команда. Вона обслуговуватиме три населені пункти Сарненського району з населенням до 10 тисяч осіб. Як повідомляє ГУ ДСНС України в Рівненській області, місцева пожежна команда налічує 15 вогнеборців та один пожежний автомобіль. Рятувальники вже здійснили один бойовий виїзд на ліквідацію пожежі у приватному господарстві. Фото ГУ ДСНС України в Рівненській області Читайте нас...
Пригоди
Учора, 19 вересня, в с. Сатіїв Дубенського району сталася пожежа у господарчій будівлі. Вогонь міг перекинутися на житловий будинок, розташований поруч. Як повідомляє ГУ ДСНС України в Рівненській області, рятувальники змогли оперативно ліквідувати пожежу у господарчій будівлі та врятувати таким чином житловий будинок. Наразі причина пожежі встановлюється. Розмір збитків також підраховують.    Фото ГУ ДСНС України в Рівненській обалсті Читайте нас в Телегр...
Пригоди
Учора, 19 вересня, в с. Дроздинь Рокитнівського району сталася пожежа: спалахнув приватний житловий будинок. Як повідомляє ГУ ДСНС України в Рівненській області, на мить прибуття рятувальників ДПРЧ-10 та місцевої пожежної команди с. Старе Село горів дах будівлі. У результаті пожежі знищені меблі, речі домашнього вжитку, покрівля дерев’яного житлового будинку. Наразі фахівці встановлюють причини та матеріальні збитки від пожежі. Фото ГУ ДСНС України в Рі...
Здоров'я
Станом на ранок 20 вересня на Рівненщині зареєстровано 33 нові випадки захворювання на COVID-19.Про це повідомляє голова Рівненської ОДА Віталій Коваль. Це мешканці з: м.Рівне – 5; м.Вараш – 11; Дубровицького району – 7 (м.Дубровиця – 3, с.Орв’яниця – 3, с.Кураш); Березнівського району – 5 (с.Малинськ – 2, с.Бистричі, с.Маринин, с.Городище); Корецького району – 5 (м.Корець – 2, с.Крилів – 2, с.Сторожів). Вік хворих віком від 22 до 64 років. Таким чином...
Суспільство
Ще 18 вересня до поліції зателефонувала бабуся, яка повідомила про зникнення своєї 19-річної внучки, мешканки села Горбаків, тож у поліції оголосили розшук дівчини. Сьогодні ж, у приміщенні одного із торгових центрів у Рівному, місцева мешканка випадково натрапила на фото у соцмережі, де побачила схожу дівчину на фото та повідомила про це до поліції. Як виявилося, це таж сама молода дівчина, яку розшукують рідні, - йдеться у повідомленні пресслужби ГУНП в...
Суспільство
За попередню добу на Рівненщині виявлено 98 інфікувань COVID-19. Станом на ранок 19 вересня на Рівненщині зареєстровано ще 19 нових випадків захворювання. Це мешканці з: м.Рівне – 9; Березнівського району – 5 (с.Малинськ – 2, с.Бистричі, с.Маринин, с.Городище); Корецького району – 5 (м.Корець – 2, с.Крилів – 2, с.Сторожів). Вік хворих від 19 до 63 років. Таким чином, в Рівненській області наразі маємо 11 034 випадки захворювання на коронавірусну хворобу. В...
Кримінал
Нагадаємо, що нині у рамках протидії незаконному обігу зброї, правоохоронці проводять перевірки. Тож днями, у трьох жителів Рокитнівського району поліцейські виявили обрізи гладкоствольної рушниці та патрони різного калібру. Як повідомляють у пресслужбі поліції області, у 44-річного чоловіка у селі Рокитне, вилучили обріз  одноствольної мисливської рушниці. Роитнівчанин ховав хх на кухні під тумбочкою. У 36-річного мешканця цього ж села, оперативники вилуч...
Пригоди
Напередодні ввечері, правоохоронці отримали виклик, що на вулиці Залізнична розгублено ходить літня жінка. Яка, як виявилося, заблукала та потребує допомоги. Патрульні поговорили з нею, але вона не змогла згадати адресу проживання. Згодом інспектори з'ясували, що рідні розшукують жінку. Патрульним вдалося вияснити адресу проживання та допомгли 74-річній бабусі дістатися дому. Читайте також: В Гощі в багатоповерхівці гасили вогонь прямо на балконі Читайте н...