Одкровення рекрутера. Топ-3 помилок при пошуку роботи

Пошук роботи – дуже корисна навичка сучасної людини, особливо сьогодні, коли конкуренція на робоче місце росте, а компанії при великому виборі пошукачів намагаються підібрати класного спеціаліста, пропонуючи середні умови. Саме тому безтурботність, з якою більшість кандидатів підходять до пошуку роботи, щонайменше, дивує. В цій статті зібрані поради HR-експертів та Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна про те, як уникнути найпоширеніших помилок, які дратують рекрутерів, а також як підвищити свої шанси при пошуку роботи.


1. Погане резюме.

Перша і головна задача пошукача – зробити так, аби його помітив рекрутер. Знали б ви, шановні кандидати, скільки резюме доводиться перелопатити спеціалісту по підбору персоналу, перед тим, як знайти кілька найбільш підходящих! Так чому ж ви складаєте такі неінформативні і неграмотні резюме? І мова не лише про орфографію (хоча її теж ніхто не відміняв). Є дві крайності, які найбільше дратують рекрутерів – «недорезюме» і «перерезюме». У першому випадку пошукач не потрудився заповнити основні розділи, які дуже важливі для роботодавця (мета, хронологія місць роботи, назви компаній і досягнення на попередніх місцях роботи, освіта). У другому варіанті резюме перевантажено переліком стандартних обов'язків і функцій, які часто дублюються на кожному з минулих місць роботи і скопійовані з інтернету. Резюме при цьому не має унікальності і врешті решт не продає пошукача роботодавцю. Бувають і особливо «складні випадки», коли в резюме занадто багато зайвої інформації, або навички і кваліфікація не відповідають заявленій посаді. 
Що робити?

•​ Один з найбільш поширених сьогодні каналів пошуку роботи – це кадрові портали. Як правило, такі ресурси надають свій шаблон резюме. Тому зі структурою у вас проблем не виникне.

•​ Додайте своє фото, дуже бажано портретне на однотонному фоні.

•​ Приділіть особливу увагу формулюванню мети. Шаблонні фрази на кшталт «знайти роботу мрії з можливістю реалізації свого потенціалу» не покажуть рекрутеру, яку саме роботу ви шукаєте. Правильне формулювання мети – це посада, на яку ви претендуєте, і що ви очікуєте від майбутньої роботи на цій позиції.

•​ При заповненні розділу «досвід роботи» додайте вгорі останнє місце, нижче досвід роботи в компаніях по убуванню хронології. Обов'язково вкажіть свої досягнення і успіхи на кожному місці роботи. Бажано, щоб досягнення вимірювалися в якихось одиницях (відсотках, числах) або відображали якісні зміни. Пам'ятайте, ваш досвід повинен відображати історію вашого розвитку як професіонала.

•​ Не ігноруйте розділ освіта і додаткова освіта. Часто рекрутери віддають перевагу кандидату з додатковою профільною освітою.

•​ В додатковій інформації вкажіть знання мов, програм, наявність водійських прав, обов'язково опишіть свої особистісні характеристики, які можуть допомогти в обраній вами професії.

•​ Розмір резюме не повинен перевищувати двох сторінок. Жоден рекрутер не стане обтяжувати себе прочитанням довгого опусу про вашу робочу біографію. Якщо ваш трудовий досвід дуже великий, краще видалити ті місця роботи, які були у вашій біографії більше десяти років тому. Весь досвід, який не відповідає очікуваній сьогодні посаді, краще взагалі забути. Однак не перестарайтеся зі скороченнями. Одна сторінка резюме дозволена лише молодим фахівцям, які не можуть похвалитися досвідом роботи та здобутками.

•​ Оновлюйте своє резюме, додавайте досвід і досягнення, який ви отримали останнім часом. Ви розвиваєтеся, як фахівець? Ваше резюме повинне відображати зміни у вашій кар'єрі.

•​ Використовуйте фрази, які «продають» вас. Слова «створив», «розробив», «впровадив», «досяг», «поліпшив» та інші чудово продемонструють ваші досягнення і звернуть на себе увагу рекрутера. Але будьте чесні в кожному слові. Обман при пошуку роботи не припустимий в жодному випадку.

2.​ Пасивність.

Золоті часи, коли, розмістивши резюме на кадровому порталі або надіславши лист в компанію, пошукач одразу ж отримував відгуки, пройшли. Сьогодні пошук роботи за великої конкуренції займає більше півроку, а активність кандидатів, згідно з дослідженнями hh.ua, за рік збільшився в два рази. Тому вичікувальна позиція в процесі пошуку роботи – найбільш неефективна стратегія. Навіть якщо ви висококласний фахівець зі значним послужним списком, пам'ятайте, що таких, як ви, на бажану посаду ще, як мінімум, шестеро.
Що робити?

•​ Проявляйте активність. Надсилайте резюме на відповідні вакансії. Під кожну вакансію пишіть окремий супровідний лист. Якщо у вакансії зазначено контактний телефон та ім'я рекрутера, не соромтеся зателефонувати і встановити контакт до відправлення або відразу ж після відправлення резюме.

•​ Не втрачайте ентузіазм і активність після місяця-двох безрезультатного пошуку роботи. Не забувайте оновлювати своє резюме на кадровому порталі. Пам'ятайте, конкуренти не дрімають. Вони додають або оновлюють свої резюме. А щоб рекрутер побачив ваше резюме в базі пошукачів, воно повинно перебувати не глибше третьої сторінки в пошуку.

•​ Якщо ви мрієте про роботу в якійсь конкретній компанії, не чекайте, поки в ній відкриється відповідна вакансія. Зверніться до роботодавця напряму. Це можна зробити через сайт, на якому компанії вказують контакти для потенційних співробітників або додають форму зворотного зв'язку.

На кадровому порталі hh.ua, наприклад, є спеціальна функція для тих, хто хоче відправити своє резюме в компанію мрії. Кнопка «Хочу у Вас працювати» відсилає резюме безпосередньо до кабінету роботодавця і розміщує в папці «Хочуть у Вас працювати». Таким чином ви будете більш помітні на фоні інших претендентів, а рекрутер побачить в вас найбільш мотивованого кандидата. Крім цього, ви дасте зрозуміти роботодавцю, що робота саме в його компанії для вас найбільш пріоритетна, а також зможете нагадати про себе, якщо рекрутер переглянув ваше резюме, але досі не запросив вас на співбесіду.

•​ Активність – це добре. Головне – не перестаратися. Не спамте роботодавців, не надсилайте резюме на вакансії, які вам не підходять. Кандидати з явною невідповідністю описаним у вакансії вимогам, дратують всіх без виключення рекрутерів. Поважайте працю і робочий час інших людей. Майте на увазі, що рішення відправити сьогодні резюме за принципом «авось пройде», забезпечить вам погану репутацію у рекрутера. А завтра, цілком можливо, ця компанія відкриє вакансію, яка буде стовідсотково підходити вам за вимогами.

3.​ Некоректна оцінка себе, як спеціаліста.

Досить часто рекрутери зустрічають ситуацію, коли пошукач має завищені амбіції в зарплаті та кар'єрі, або навпаки, недооцінює свої професійні якості. Погано і перше, і друге.

Що робити?

•​ Постійно досліджуйте ситуацію на ринку праці. Для того, аби сформувати власну адекватну оцінку, як фахівця, необхідно мати інформацію про те, яких співробітників хочуть бачити у своєму штаті компанії, і що вони пропонують претендентам. Так ви визначите свою справедливу вартість на ринку праці.

•​ Для того, щоб підвищити свої шанси при пошуку роботи, використовуйте цей період для підвищення рівня своєї кваліфікації. Читайте, спілкуйтеся з колегами по галузі і навчайтеся. До речі, зараз є безліч безкоштовних онлайн-курсів. Тільки так ваші високі вимоги до позиції і рівню зарплати будуть обґрунтовані і прийняті роботодавцем.

Список помилок при пошуку роботи та рекомендацій щодо їх усунення можна продовжити. Наприклад, предмет окремої розмови - помилки, яких припускаються пошукачі на співбесідах. Проте в завершенні цієї статті варто відзначити одне: успішний і швидкий пошук роботи – це навичка, яку слід практикувати і вдосконалювати. Головне – не впадайте у відчай при невдачах, отримуйте уроки з власних помилок і активно дійте. І робота мрії обов'язково знайде вас!

Автор
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )
Виклад
( 0 оцінок )

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образи; пряме порівняння з іншими конкуруючими компаніями; розміщення посилань на сторонні ресурси Інтернету; реклама та самореклама, заяви, пов'язані з діяльністю компанії.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати