Громадськість наполягає підняти акцизи на тютюн з 1 січня

Вчора, 5 грудня 2014 р., громадськість та експерти антитютюнового руху України звернулися до нового уряду із вимогою підвищити акцизи на тютюнові вироби з 1 січня 2015 року щонайменше на 30%. Це допоможе значно збільшити надходження до бюджету та зменшити поширеність куріння серед різних соціальних груп.

Спільнота, котра виступає за зменшення споживання тютюну, з оптимізмом сприйняла призначення нового уряду й Міністра фінансів зокрема та сподівається на прогресивну позицію в формуванні політики оподаткування тютюнових виробів. Адже у процесі виконання положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (Стаття 352) Україні необхідно поступово наближувати ставку акцизу на сигарети до європейського рівня. Така податкова політика є ефективним методом зменшення споживання тютюну населенням, а молоддю особливо, що зазначено в 6 статті Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну.

Станом на сьогодні рівень акцизу на тютюн в Україні становить 304,11 грн, або 16,8 євро на 1000 сигарет з фільтром, що є у п’ять разів меншим мінімального рівня ЄС - 90 євро або 1467 грн. Таким чином, уряду варто постійно підвищувати акцизи на тютюн протягом наступних років. До того ж це стане додатковим джерелом наповнення бюджету в такий надскладний для країни час.

На початку 2014 р. ставка акцизів, на жаль, практично не змінилася, як наслідок, за 1-ше півріччя 2014 р. бюджет отримав від тютюнових акцизів на 1,7 млрд. грн. МЕНШЕ, ніж у 1-му півріччі 2013 р. Проте із 1 липня 2014 р. ставку акцизу на тютюн було підвищено на 25%, а з 1 вересня - ще на 5%. Тому в 3-му кварталі 2014 р. доходи від тютюнових акцизів були на 0,95 млрд. грн. БІЛЬШИМИ, ніж у 3-му кварталі 2013 р. У серпні 2014 року, вперше за всю історію України, місячні надходження від тютюнових акцизів перевищили рівень 2 млрд. гривень.

Зважаючи на попередній досвід України, цінова та податкова політика приносить очевидні результати. Дієвість цінових заходів підтверджується простою та вивіреною формулою: при зростанні реальної ціни на сигарети на 10% рівень поширеності куріння зменшується на 4%. За даними опитувань Держстату, кількість курців в Україні за 2008-2013 роки скоротилася з 10,1 млн. до 8,1 млн. осіб, або на 20%. Чим більшим було річне зростання ставок акцизу, тим більшим були як зростання надходжень до бюджету, так і скорочення поширеності куріння. При цьому варто наголосити, що зменшення реалізації сигарет в Україні на 49 млрд. штук або на 40% за 5 років лише незначною мірою було обумовлене зростанням обсягу нелегального обігу сигарет в Україні. За результатами опитувань 2013 та 2014 років лише 5% опитаних курців показали пачки, які частково можуть бути контрабандними.

Про Український Центр контролю над тютюном.

Аналітичний та адвокаційний центр, діяльність якого направлена на моніторинг, експертизу та фаховий аналіз визначених сфер контролю над тютюном, а також на вироблення експертних пропозицій для посилення та виконання антитютюнового законодавства України задля скорочення споживання тютюнових виробів в Україні та скорочення поширеності куріння. Діяльність Центру заснована на ключових стратегіях Рамкової конвенції ВООЗ з боротьби проти тютюну, яку Україна ратифікувала у 2006 році. охорони здоров'я в Копенгагені.

Український Центр контролю над тютюном – це проект Громадської організації «Центр громадянського представництва «Життя», діяльність якого направлена на здійснення адвокації у сфері громадського здоров’я та екології (http://www.center-life.org/).

Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку