Стажування. Тенденції на ринку праці

Сформована пропозиція у форматі програм стажування для молодих фахівців і студентів – це вміння бізнесу мислити стратегічно і працювати на перспективу. Такі співробітники, як правило, готові вчитися, а крім цього, можуть запропонувати новий погляд на вирішення виробничих завдань. Спеціалісти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна проаналізували, які тенденції, що стосуються стажувань, проявляються на ринку праці.

Сьогодні практично у половини українських роботодавців є програми стажування для молодих фахівців. При цьому з початку 2017 року, згідно з даними опитування, проведеного Міжнародним кадровим порталом hh.ua, до цих роботодавців додалося ще близько 17% компаній, які почали активніше співпрацювати з молодими фахівцями.

«Бізнес вчиться мислити стратегічно, і сьогодні багато компаній активно працюють над залученням талановитої молоді. Якщо ще 5 років тому програми стажування були перевагою міжнародних компаній, то зараз і українські компанії, незалежно від галузі та інвестицій, активно взаємодіють з молодими представниками ринку праці, – пояснює Лариса Онипко, керівник проекту «Премія HR-бренд Україна». – Далекоглядними компанії стали з кількох причин. З одного боку, це і кадровий голод, адже високотехнологічним галузям потрібні молоді кваліфіковані фахівці, здатні мислити сучасно й інноваційно, а з іншого – це і потреба компаній знайти своїх кращих з кращих, з високим потенціалом».

Існує досить поширена думка, що найбільш вдалий період для пошуку стажувань – це II квартал року, коли навчання добігає кінця і студенти будують плани на літо. Як показує аналіз бази вакансій на сайті hh.ua, роботодавці дійсно більш активно розміщують подібні пропозиції з можливістю постажуватися наприкінці весни – на початку літа. Однак і рівень конкуренції на подібні позиції з боку пошукачів теж зростає.

При цьому літні стажування, вакансії яких починають розміщувати вже у другому кварталі, найчастіше передбачають повний робочий день. Проте не слід забувати, що пропозиції стажувань є і в інші періоди року. Роботодавці розуміють, що йде навчальний процес, і пропонують можливості вибудовувати більш гнучкий графік під час стажування.

Найбільшу кількість пропозицій стажувань з гнучким графіком роботи пропонували в IV кварталі 2016 року. Є імовірність, що подібна тенденція повториться і в 2017 році, тому радимо перевіряти наявність подібних вакансій найближчими місяцями.

Компанії різноманітних галузей діяльності по-різному активні у пропозиціях стажувань. Так, за останній рік найбільшу кількість стажувань пропонували роботодавці, які займаються виробництвом і продажем непродуктових товарів народного споживання (одна зі сфер FMCG). На другому місці за активністю розміщення вакансій стажувань – підприємства, що надають послуги для бізнесу. Досить легко знайти стажування у таких професійних сферах, як ЗМІ, маркетинг, реклама, PR. Також активно пропонують стажування компанії ІТ-індустрії та фінансового сектора.

І якщо знайти пропозиції про стажування можна у різних галузях, то відсоток вакансій, в яких зазначено заробітну плату, від загального числа таких пропозицій становить 15%. Детальніше умови стажування, у тому числі і рівень оплати, обговорюються вже під час співбесіди. При цьому найчастіше пропозиції, що стосуються стажувань із зазначенням зарплат, з'являлися у сферах «Продажі», «Юриспруденція» і «Маркетинг».

Якщо ви – молодий фахівець і плануєте розпочати кар'єру або хочете змінити сферу діяльності, то стажування – досить вдалий варіант для першого кроку. Одразу високу фінансову компенсацію за свою працю буде складно знайти, проте цілком імовірно, що з'явиться можливість отримати роботу з гнучким графіком у бажаній сфері.

Автор
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )
Виклад
( 0 оцінок )