Дані міністра інфраструктури щодо погіршення фінансового результату ПАТ «Укрзалізниця» – не коректні й не відповідають дійсності. Така недостовірна інформація може мати негативні наслідки для фінансового результату компанії, її платоспроможності та спричинити погіршення інвестиційної привабливості як самої компанії, так і суверенного боргу України.

 

Інформація офіційних осіб держави, яким є міністр інфраструктури, поширена в ЗМІ, має безпосередній вплив на вартість та обсяги доступних для компанії ресурсів на внутрішньому та зовнішніх ринках. І що найгірше, ускладнює доступ до ринків капіталу і для ПАТ «Укрзалізниця», і для України в цілому. Саме тому ПАТ «Укрзалізниця» вже вкотре змушене спростовувати поширювану міністром інфраструктури Володимиром Омеляном інформацію в ЗМІ щодо роботи залізничної галузі та закликає не маніпулювати даними фінансової звітності.

ПАТ «Укрзалізниця» має в своєму кредитному портфелі позики ЄБРР, ЄІБ, Ексімбанку Кореї, українських банків та лізингових компаній, а також емітовані євробонди та облігації внутрішньої емісії. Сьогодні компанія веде переговори щодо реструктуризації своїх зобов'язань з метою зниження їх вартості та щодо отримання нових ресурсів, необхідних для виконання інвестиційного плану й стратегії підприємства на 2017-2021 роки. За подіями в компанії слідкують рейтингові та аналітичні агенства в багатьох країнах світу. Крім того, частина зобов'язань ПАТ «Укрзалізниця» гарантована державою і є складовою частиною суверенного боргу.

У чергових інтерв’ю та заявах міністра інфраструктури, поширених у Facebook, викладено інформацію стосовно нібито погіршення реальних фінансових показників ПАТ «Укрзалізниця» за І півріччя 2017 року на 3,3 млрд грн порівняно з І півріччям 2016 року. Для коректного аналізу чистого прибутку ПАТ «Укрзалізниця» за I півріччя 2017 року та І півріччя 2016 року пан Омелян вимагає виключити: вплив курсової різниці, зменшення у 2017 році видатків на амортизацію, перенесення капітальних ремонтів основних засобів із собівартості на капітальні інвестиції та вплив індексації тарифів на вантажні перевезення тощо.

Щоб спростувати такий підхід, наводимо наступні приклади некоректності даних міністра:

1. За даними проміжної скороченої консолідованої фінансової звітності за І півріччя 2016 року та наданого аудиторською компанією Ernst & Young висновку (інформація доступна на офіційному сайті ПАТ «Укрзалізниця»), чистий збиток склав 3,8 млрд грн, а за розрахунками міністра, чистий збиток за МСФЗ за І півріччя 2016 року склав лише 0,83 млрд грн. ПАТ «Укрзалізниця» вважає неприпустимим маніпулювання даними фінансової звітності, ігнорування висновку Ernst & Young щодо її відповідності вимогам МСФЗ та проведення вибіркового виключення окремих статей зі звітності по ПСБО для формування «правильної» для міністра суми фінрезультату.

2. Вплив індексації тарифів на вантажні перевезення, що відбулась 30 квітня 2016 р., на показники I півріччя 2017 року в порівняльних умовах складає не 3 місяці (січень, лютий, березень), а чотири – із врахуванням квітня. Порівняльні умови повинні включати також коригування на індекс цін виробників промислової продукції (зростання 33,6% за порівняльний період) та індекс споживчих цін (13,8%), тому врахування лише впливу індексації тарифів на вантажні перевезення є некоректним у порівняльних умовах.

3. Зменшення суми нарахування амортизації у порівнянні до І півріччя 2016 року складає за звітними даними 1,72 млрд грн. Міністр посилається на «збільшення строків експлуатації основних засобів (штучно розтягнуто строк амортизації)». ПАТ «Укрзалізниця» спростовує перегляд термінів корисного використання основних засобів з метою зменшення амортвідрахувань. Зменшення в порівнянні з І півріччям 2016 року пояснюється збільшенням кількості основних засобів з нульовою залишковою вартістю. При нарахуванні амортизаційних відрахувань ПАТ «Укрзалізниця» керується вимогами МСБО 16 «Основні засоби», тому вважає некоректним використання фактору зменшення амортвідрахувань у порівнянні з І півріччям 2016 року як способу покращення фінансового результату.

4. Інформацію щодо перенесення капітальних ремонтів основних засобів із собівартості на капітальні інвестиції не потрібно враховувати, оскільки формування фінансових результатів здійснюється за даними МСФЗ і відповідно у звітах і за І півріччя 2016 року, і за І півріччя 2017 року капітальні ремонти вже перенесені.

5. Для коректного аналізу в розрахунках міністра не враховано вплив таких факторів, як: нарахування та відповідно і збільшення витрат у І півріччі 2017 року зі створення резервів забезпечення відповідно до МСБО 37 «Забезпечення, умовні зобов'язання та умовні активи»; вплив інфляції на операційні витрати тощо.

Усі ці чинники мають значний вплив на реальний фінансовий результат. Враховуючи вищевикладене, ПАТ «Укрзалізниця» спростовує висловлювання міністра Омеляна щодо погіршення реальних фінансових показників товариства та закликає припинити спотворення результатів діяльності галузі.

 

0362.ua

ПАТ «Укрзалізниця» спростовує твердження міністра інфраструктури щодо погіршення фінансових показників товариства та закликає припинити спотворення інформації

Дані міністра інфраструктури щодо погіршення фінансового результату ПАТ «Укрзалізниця» – не коректні й не відповідають дійсності. Така недостовірна інформація може мати негативні наслідки для фінансового результату компанії, її платоспроможності та спричинити погіршення інвестиційної привабливості як самої компанії, так і суверенного боргу України.

Інформація офіційних осіб держави, яким є міністр інфраструктури, поширена в ЗМІ, має безпосередній вплив на вартість та обсяги доступних для компанії ресурсів на внутрішньому та зовнішніх ринках. І що найгірше, ускладнює доступ до ринків капіталу і для ПАТ «Укрзалізниця», і для України в цілому. Саме тому ПАТ «Укрзалізниця» вже вкотре змушене спростовувати поширювану міністром інфраструктури Володимиром Омеляном інформацію в ЗМІ щодо роботи залізничної галузі та закликає не маніпулювати даними фінансової звітності.

ПАТ «Укрзалізниця» має в своєму кредитному портфелі позики ЄБРР, ЄІБ, Ексімбанку Кореї, українських банків та лізингових компаній, а також емітовані євробонди та облігації внутрішньої емісії. Сьогодні компанія веде переговори щодо реструктуризації своїх зобов'язань з метою зниження їх вартості та щодо отримання нових ресурсів, необхідних для виконання інвестиційного плану й стратегії підприємства на 2017-2021 роки. За подіями в компанії слідкують рейтингові та аналітичні агенства в багатьох країнах світу. Крім того, частина зобов'язань ПАТ «Укрзалізниця» гарантована державою і є складовою частиною суверенного боргу.

У чергових інтерв’ю та заявах міністра інфраструктури, поширених у Facebook, викладено інформацію стосовно нібито погіршення реальних фінансових показників ПАТ «Укрзалізниця» за І півріччя 2017 року на 3,3 млрд грн порівняно з І півріччям 2016 року. Для коректного аналізу чистого прибутку ПАТ «Укрзалізниця» за I півріччя 2017 року та І півріччя 2016 року пан Омелян вимагає виключити: вплив курсової різниці, зменшення у 2017 році видатків на амортизацію, перенесення капітальних ремонтів основних засобів із собівартості на капітальні інвестиції та вплив індексації тарифів на вантажні перевезення тощо.

Щоб спростувати такий підхід, наводимо наступні приклади некоректності даних міністра:

1. За даними проміжної скороченої консолідованої фінансової звітності за І півріччя 2016 року та наданого аудиторською компанією Ernst & Young висновку (інформація доступна на офіційному сайті ПАТ «Укрзалізниця»), чистий збиток склав 3,8 млрд грн, а за розрахунками міністра, чистий збиток за МСФЗ за І півріччя 2016 року склав лише 0,83 млрд грн. ПАТ «Укрзалізниця» вважає неприпустимим маніпулювання даними фінансової звітності, ігнорування висновку Ernst & Young щодо її відповідності вимогам МСФЗ та проведення вибіркового виключення окремих статей зі звітності по ПСБО для формування «правильної» для міністра суми фінрезультату.

2. Вплив індексації тарифів на вантажні перевезення, що відбулась 30 квітня 2016 р., на показники I півріччя 2017 року в порівняльних умовах складає не 3 місяці (січень, лютий, березень), а чотири – із врахуванням квітня. Порівняльні умови повинні включати також коригування на індекс цін виробників промислової продукції (зростання 33,6% за порівняльний період) та індекс споживчих цін (13,8%), тому врахування лише впливу індексації тарифів на вантажні перевезення є некоректним у порівняльних умовах.

3. Зменшення суми нарахування амортизації у порівнянні до І півріччя 2016 року складає за звітними даними 1,72 млрд грн. Міністр посилається на «збільшення строків експлуатації основних засобів (штучно розтягнуто строк амортизації)». ПАТ «Укрзалізниця» спростовує перегляд термінів корисного використання основних засобів з метою зменшення амортвідрахувань. Зменшення в порівнянні з І півріччям 2016 року пояснюється збільшенням кількості основних засобів з нульовою залишковою вартістю. При нарахуванні амортизаційних відрахувань ПАТ «Укрзалізниця» керується вимогами МСБО 16 «Основні засоби», тому вважає некоректним використання фактору зменшення амортвідрахувань у порівнянні з І півріччям 2016 року як способу покращення фінансового результату.

4. Інформацію щодо перенесення капітальних ремонтів основних засобів із собівартості на капітальні інвестиції не потрібно враховувати, оскільки формування фінансових результатів здійснюється за даними МСФЗ і відповідно у звітах і за І півріччя 2016 року, і за І півріччя 2017 року капітальні ремонти вже перенесені.

5. Для коректного аналізу в розрахунках міністра не враховано вплив таких факторів, як: нарахування та відповідно і збільшення витрат у І півріччі 2017 року зі створення резервів забезпечення відповідно до МСБО 37 «Забезпечення, умовні зобов'язання та умовні активи»; вплив інфляції на операційні витрати тощо.

Усі ці чинники мають значний вплив на реальний фінансовий результат. Враховуючи вищевикладене, ПАТ «Укрзалізниця» спростовує висловлювання міністра Омеляна щодо погіршення реальних фінансових показників товариства та закликає припинити спотворення результатів діяльності галузі.

Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати