Острозькій Біблії виповнюється 435 років

12 серпня виповнюється 435 років з часу друку першої повної Біблії церковнослов’янською мовою.

«Цариця книжок» - так назвав митрополит Іларіон Острозьку Біблію. І сьогодні ця книга привертає увагу надзвичайно високою поліграфічною майстерністю, витонченістю, естетичною досконалістю друку.

На запрошення князя В.-К. Острозького у 1575 році до Острога прибув І. Федоров, де заснував друкарню. Острозька Академія майже 10 років займалася підготовкою видання Біблії. В передмові до книги сказано, що над перекладами єврейських і давньогрецьких рукописних текстів працювали 72 перекладачі.

У 1581 році Острозька Біблія вийшла великим, як на той час, тиражем: 1500 екземплярів. Це стало значною подією не тільки в історії української культури, але і в культурі загальнослов'янській. Книгу з захопленням привітав весь слов’янський світ, і вона швидко поширилася серед українського та інших народів.

До нашого часу зберігся 351 примірник Острозької Біблії в різних зібраннях світу, в Україні – близько 70.

Працівниками відділу стародруків, цінних та рідкісних видань Національної історичної бібліотеки України, яка є Всеукраїнським депозитарієм історичної літератури та методичним центром в галузі історико-краєзнавчої бібліотечної діяльності і наукової бібліографії з історії України, підготовлена книжкова виставка «Цариця книжок. 

Острозькій Біблії 435 років», на якій експонуються рідкісні та цінні видання, що досліджують історію підготовки видання цієї унікальної книги.

Автор
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )
Виклад
( 0 оцінок )

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образи; пряме порівняння з іншими конкуруючими компаніями; розміщення посилань на сторонні ресурси Інтернету; реклама та самореклама, заяви, пов'язані з діяльністю компанії.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати